Flo_Isak Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Skal til jordmor på mandag, og regner med at vi kommer til å sjekke om hodet er festet. Ved sist kontroll lå lillegutt med hodet ned i allefall. Er 30 uker i dag...Kjenner hun bare utenpå magen, eller må hun også kjenne "inni"?
Myy Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 De kjenner utenpå magen om hodet er festet. Jenta mi ligger også med hodet ned, og legen kjenner da ved å ta utenpå magen rundt hodet. Om det er bevegelig sideveis er det ikke festet. Kan man ikke flytte på det er det festet Sies også at man skal kjenne når det fester seg. Nedtrykk osv.
rampete robin Skrevet 22. januar 2010 #3 Skrevet 22. januar 2010 Jeg har mye nedtrykk selv om hodet ikke er festet. Har nedtrykk når han ligger med hodet ned, men han turner fremdeles rundt i magen og liker seg stort sett på tvers.... Uke 36.
Myy Skrevet 22. januar 2010 #4 Skrevet 22. januar 2010 Jøss! Er du andregangs/flergangs fødende?? Det hadde jeg aldri hatt plass til i min mage! Hehe... Nå skal det sies at jeg får høre av alle at jeg har ganske liten mage. Er i utgangspunktet tynn, og jeg ser selv at magen min ikke er stor i forhold til andre høygravide. Kanskje derfor min baby har holdt seg i samme posisjon? Hmm... Måtte bare spørre av ren nyskjerrighet. Har aldri hørt om at babyene beveger seg så mye rundt når man er så langt på vei! Kanskje bare jeg som førstegangs er litt grønn... hehe...
OhMyGod!!! Skrevet 22. januar 2010 #5 Skrevet 22. januar 2010 hun banker på magen å spør 'har du festet deg?' hvis du hører bare mumling tilbake så er det et ja neida, jeg bare tulla asså, hehe! kunne ikke no for det, måtte bare skrive det, å det var ikke ment som noe slemt eller noe jm kjente at mia hadde festet hodet i uke 27 om jeg ikke husker helt feil, hun klemte å styra over symfysen(heter det ikkesant?) å kjente det ut fra det. dyktige damer de jordmødrene
Gjest Skrevet 23. januar 2010 #6 Skrevet 23. januar 2010 Kan mest kjenne det selv og... Rett over skambeinet setter du en finger på hver side og du vil kjenne hodet. Om du rigsler litt vil du kjenne om det sitter fast eller er løst...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå