Gå til innhold

Symptomer på bekkenløsning


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er de første symptomene på bekkenløsning?

 

Jeg er gravid i uke 20. Jeg har vært i 100% jobb i hele graviditeten så langt og har lyst tilå jobbe så lenge som mulig, men noen dager blir jeg plutselig litt sliten mot slutten av arbeidsdagen. Jeg får vondt nederst i magen, litt sliten i korsryggen og jeg merker det i lårerne. Det er som man har sterke menssmerter, bare at man ikke er avhengig av paraset. Jeg merker ingenting når jeg går i trapper o.l., men ble veldig sliten av å ordne på kjøkkenet etter arb. tid i går. Er dette et første tegn? Eller er det bare et tegn på at man bør ta det med ro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 19+4 og har litt bekkenplager. Hos meg stikker det til i lysken på den ene siden, og noen ganger 'stråler' det enten inn mot magen eller nedover i beinet. Blir værre av å sitte lenge stille eller å bøye meg eller løfte. Har også litt vondt i korsryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg hadde bekkenløsning i forrige svangerskap og kjenner at noe er på gang også nå, og er suuuuperforsiktig. Jeg er i uke 20. Måten jeg har kjent det på er vondt i halebeinet og lyskene. Akkurat som det "glipper" litt for hvert steg jeg tar. Tror symptomene kan være forskjellige fra person til person, men tror uansett det lønner seg å være forsiktig. Er verre hos meg også om ettermiddagen når jeg begynner å bli sliten.

Ser det er en stund siden du skrev dette innlegget. Håper det går bra med deg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja, det går bra. Jeg er fremdeles i 100% jobb. Det ga seg, men jeg er svært forsiktig og forsøker å sette meg så fort jeg merker at jeg blir sliten. Heldigvis har jeg gode kollegaer som nekter meg å løfte tungt osv. Jeg er svært heldig med min arbeidsplass og har varierende dager, altså ingen ensidige arbeidsstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme som deg opplevde jeg det, og jeg sitter da her hjemme med 100 % sykemelding og liten sjans for å komme tilbake på jobb før fødsel på grunn av bekkenløsning :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også plaget med bekkensmerter, men har blitt mye bedre etter at jeg begynte på pilates for gravide.

Treningen er jo bare en gang i uken, så det holder jo ikke uka igjennom, men samme dagen som treningen og dagen etter er jeg istand til å gjøre mye mere. Idag har jeg vært å kjøpt matte, så jeg får trent litt hele uka.

 

Instruktøren er fysioterapeaut, jeg har snakket både med henne og med jordmor vedr denne treningen, og de anbefaler pilates for personer med bekkenplager, da det trener de rette muskelgruppene. Jeg også anbefaler virkelig dette på det varmeste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...