Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Forrige gang gikk jeg opp 25 kg totalt.. nå har jeg bare gått opp 1,1 kg, og er i uke 22 ? lite? vanlig ?
Corneliuss Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 Hvor mye veide du fra før? Har du hatt ekstrem svangerskapskvalme og gått ned i vekt først? Hvis du var liten eller normal så betyr det at du har gått ned ganske mye ettersom barnet, livmor og andre funksjoner veier en del ved 22 uker? Det hørtes da derfor veldig lite ut. Men har ikke legen reagert så er det vel kanskje innenfor normalen allikevel? Gikk opp 12-14 kg sist, men har kastet opp mye mer denne gangen (og fått mindre ned) så har ikke gått opp noe enda. Må si at jeg håper at jeg klarer å legge på meg omtrent som sist. Jeg ammet og ikke dumt å ha noen ekstra kg som barnet kan tære på. Mange ser ganske skrapet ut rundt barnet er et halvt år hvis de er normalvektige (megselv inkludert). Men det vet du jo sikkert siden du har et barn fra før. =O)
Corneliuss Skrevet 22. januar 2010 #3 Skrevet 22. januar 2010 Uff, så at jeg virket litt negativ på dine vegne her. Ikke meningen! Folk er forskjellige. Siden du er i 22 så har legen helt sikkert vurdert det. Så lenge de ikke sier at noe er galt så er det helt sikkert ok. Du kan jo eventuelt spørre om det neste gang. Merker at jeg er litt frustrert for både vekt og mat siden jeg er så kvalm selv... Men det er jo ikke din skyld! =O)
snuppe<3mai10 Skrevet 22. januar 2010 #4 Skrevet 22. januar 2010 Omtrent det samme her. Er i uke 23 nå, og har fått tydelig kul på magen, men ikke gått opp så mye i vekt enda. Gikk ned et par kg i begynnelsen pga kvalme. Forrige gang la jeg på meg 12 kg.
Lillypia Skrevet 22. januar 2010 #5 Skrevet 22. januar 2010 22 uker her og gått opp 1.6. Nå har jeg litt fra før, men stresser uansett ikke med det. Noen går opp tidlig og noen sent i svangerskapet. Den lille har det bra så
Lille skatt og lillesøster Skrevet 22. januar 2010 #6 Skrevet 22. januar 2010 Uke 25 her og 2 kg. Akkurat det samme som forrige svangerskap. Gikk opp 10 kg totalt. Jordmor sa det var en veldig fin vektøkning for en normalvektig.
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 22. januar 2010 jeg er 1,76 høy og veide 82 kg før jeg ble gravid denne gangen hadde litt ekstra fra forrige svangerskap som aldri forsvant! =p hehe men babyen er stor og fin, magen er enorm så syns bare d var så rart, siden jeg gikk opp 25 kg når jeg gikk gravid sist føda feb. 08 så.. er ikke såå lenge siden! men når jeg tenker over det så MÅTTE jeg ha junk mat og sjokolade sist og rørte ikke noe særlig på kroppen, hehe.. Nå derimot frister ikke "dritt-mat" og jeg bruker kroppen relativt mye mer med tanke på en aktiv 2 åring kanskje d er svaret!! hehe
Grevinnen Skrevet 22. januar 2010 #8 Skrevet 22. januar 2010 Hei, jeg har omtrent like mange kilo som deg fra før av, og har gått opp 1,5 nå. Er bare i uke 16 men er utrolig fornøyd med dette foreløpig. Jeg gikk opp 14 kg sist, og var glad for det, men har liksom litt ekstra fra før av så det gjør ikke noe om vekta står mer eller mindre stille så lenge som mulig! Jeg slanker meg ikke i det hele tatt, men har det likt som deg. Forrige gang (06) hadde jeg dilla på masse usunt dritt, men nå spiser jeg nesten bare fisk og frukt (he he)... Ikke med vilje da, kroppen er på autopilot og jeg henger bare med i svingene så godt jeg kan... Lykke til videre :-D
FruTennplugg+guttepluggene Skrevet 22. januar 2010 #9 Skrevet 22. januar 2010 bruker aldri å gå opp noe særlig mer enn 4-5 kg under graviditet, men jeg veier litt mer, så kroppen trenger det ikke, den bruker heller av fettreservene, mens venninner som er tynnere legger mye mer på seg. Tror det er kroppens måte å regulere det selv på, ellers hadde jeg vel veid godt over 100 kg ved svangerskapets slutt, iiiik. Tror også at kroppen min ikke hadde takla så mye vekt, pga sykdom osv. Kroppen er en herlig greie gitt :-)
mamman til minin Skrevet 22. januar 2010 #10 Skrevet 22. januar 2010 Jeg er i uke 21 og er fortsatt 6 kg under utgangspunktet. Er overvektig fra før, men legen følger med og vil at jeg skal legge på meg. Kastet opp og var kvalm leeenge og gikk ned 9 kg. Men jeg regner med at lege/jordmor følger med på vekta? De hadde sikkert sagt noe hvis det var noen fare!
fresh Skrevet 23. januar 2010 #11 Skrevet 23. januar 2010 det kan du bare være glad for Jeg gikk opp 12kg sist sv.skap, og det er jo ikke mye i det hele tatt, men jeg er glad for det. Gutten var fris og rask. Er ikke alle som legger på seg like mye. Jeg er 24 uker og har gått opp 2kg
TinaP Skrevet 23. januar 2010 #12 Skrevet 23. januar 2010 Jeg er i uke 24, men når jeg var på kontroll i uke 22 hadde jeg bare gått opp 2 kg. Er bare glad til at det ikke så fort opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå