Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Jeg har et lite troll på 3,5 mnd - hun skal for all del ikke ligge vannrett uten hun har av seg bleien - (da ligger hun helst til hun blir kald på stumpen og mammaen ikke klarer tanken på at hun skal fryse), for all del ikke sitte i vippestolen, ikke sove når hun er trøtt, etc. Mamma mener hun begynner å bli bortskjemt - og at hun sutrer fordi hun vil opp i armene mine. Jeg trodde de ikke kunne bli bortskjemt så tidlig? Hva tror dere?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 Tror ikke det er noen fare for at et barn på 3,5mnd skal bli bortkjemt. Og man skal skjemme bort babyer Og så setter man grenser og lærer dem å dele osv når de blir litt større
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #3 Skrevet 22. januar 2010 Barn blir ikke bortskjemt det første året iallefall,har jeg lest et sted. Leste også at man kunne høre forskjell på smågråt og surving. Men hvis de var sutrete så var det som oftest fordi de var sultne,trengte ny bleie,var trøtte eller bare trenger nærhet.... De skal visst ikke sitte så mye i sånn stol heller...skal helst ligge på ryggen el magen på gulv...fin trening på magen da. Våres liker heller ikke ligge mye på rygg,iallefall ikke i seng,men på gulvet og i vogn går fint...ellers må h*n helst ligge på siden :-) Alle små barn trenger nærhet og varme fra oss voksne...de kan ikke bli bortskjemt :-).
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #4 Skrevet 22. januar 2010 Mora di stammer fra ei tid da babyene skulle ligge alene i 3-4 timer i strekk og skrike/sove, for så å bli tatt opp oc ammes. Manskulle helst unngå øyekontakt fordi de ble overstimulert og oppspilt av det. Så for babyen din sin skyld, ikke hør på sånt vås! Jeg bærte gutten min i sjal de første månedene, og han lå på gulvet en del. Happy baby
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #5 Skrevet 22. januar 2010 Det er eldgamle myter at små babyer blir bortskjemt. Kunnskapsløse og gammeldagse mennesker tror man kan skjemme bort babyer.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #6 Skrevet 22. januar 2010 Fint at så mange er enig med meg. Når kan en forvente at de blir litt mer utspekulerte da? Hi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå