Gå til innhold

Hjelp...feil kjønn på ultralyd???


Calisa

Anbefalte innlegg

hei;) er det noen som har erfaringer med å få vite forskjellige kjønn på ul?

 

Vi har fått vite 2 ganger at det er en jente, sist så viste hun oss "kjønnslepper" (vi så det tydelig)og var helt sikker, og sa at det var bare å kjøpe jenteklær.. Jeg har alle symtomer på jente ( har gutt fra før og merker stor forskjell) babyen har også 160+ i hjertelyd, mens gutten vår hadde 140 gjennom hele sv.

 

MEN....i dag var jeg hos en annen jordmor, og hun sa nei dette tror jeg er en gutt gitt...! hun viste oss "skrotum", og mente hun kanskje så en tiss ovenfor. Men vi så hverken det ene eller det andre...Men har hørt at de sjelden tar feil om de tror det er gutt....

 

Skal si vi fikk litt sjokk;) Men vi har klær og alt fra før hvis det blir gutt så det er jo bare koselig;);)

 

Men er det noen som har noen erfaringer på dette?? jeg lurer så veldig...Har hatt 7 ultralyder og bare 3 har babyen vist seg, så er veldig spent;)

 

noen som tør å tro hva det blir?

Tusen tusen takk for svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Det vil i såfall ikke være første gang de sier feil! Men jeg vil tippe jente :På deg :)

Ellers vil jeg bare si at jeg har ikke vært i akkurat samme situasjon som deg, men på oss sa hun på UL at "det er jente". Viste oss ingenting på skjermen eller noe, men det var liksom ikke tvil når hun sa det på den måten.

Men når vi er på kontroll hos jordmora ligger hjertelyden rundt 140, altså som en gutt ville gjort, så jeg kjenner at jeg er litt i tvil.. selv om dette svangerskapet har vært totalt anderledes enn det var med gutten vår!

Og har kjøpt en del jenteklær, så vi får se :)

 

Kan jeg foresten spørre hvorfor du har hatt så mange UL? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei;)takk;) så koselig med svar!

ja det er ganske forvirrende, det er veldig mange som sier at hjertelyden stemmer, men det er helt klart unntak;) jeg ville nok stolt mer på ultralyden enn sånne ting;) det blir jo spennende å se da;) jeg også har et helt annet svangerskap enn med gutten vår;) dere får sikkert jente;) Det er veldig spennende;)

Jeg har risikosvangerskap pga litt ubalansert stoffskifte, så skal ha ultralyd hver mnd hele svangerskapet;) føler meg veldig heldig som får se skatten vår så ofte;)

 

hvis vi mot all formodning skulle få gutt begge to, så er det sikkert ikke vanskelig å få gitt bort klærne skulle jeg tro;)

 

lykke til da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan jeg tenke meg!!;) og med 4 ultralyder skulle en tro at man var ganske sikker...;) Nei jeg tror jeg skal ta med både blå og rosa bodyer på sykehuset;) Takk for svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :) Bare hyggelig du!

Jammen da skjønner jeg hvorfor du får mange ultralyder :) Og ja, dere er veldig heldige som får se babyen så ofte :)

Jeg har jo egentlig trodd jente fra begynnelsen av, så holder ennå en knapp på det. Men blir å ta med en unisex dress og både rosa og blå lue på sykehuset ;)

Jeg har ei veninne som får jente i april, så får donere klærne til henne om det blir gutt her likevel, hehe :)

 

Lykke til videre du også Calisa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg har aldri visst kjønnet og dette er 4 gang, men ei som jeg kjenner fikk beskjed om at hun fikk jente, der ble det feil. Hun hadde handlet så å si alt, og det meste i rosa, da var det bare å legge vekk de tingene.

Dette med hjertelyden skal man ta med en klype salt. Jeg har 3 jenter, den første var hjertelyden mellom 140-156, den andre gangen var den på 120-146, den tredje var den på 136-150 og nå ligger den på 146-156. Så jeg satser ikke på den med tanke på kjønn.

Det er jo menneskelig å ta feil av alt egentlig, så jeg tar aldri sjansen på å høre kjønnet. Synes det er spennende å vente. Mange sier fødselen i seg selv er spennende, men ikke når den er ferdig på 1 2 3. Derfor har vi ett guttenavn og ett jentenavn klart ved fødselen.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir spennende å se da, hva nr 4 blir!;) Det er nok veldig spennende å vente;) og jeg tror ikke jeg tør stole på ultralydene fram til fødselen heller, så da er det bare å vente;) Det er jo ikke så veldig lenge igjen;) Vi får gjøre som dere å ha klart navn på begge kjønn og sørge for at det minste tøyet er i nøytrale farger;) Hører at det er mange som har fått vite feil både når det har vært både gutt og jente, så jeg tror det kanskje er like greit å bare vente;)

En bekjent fikk faktisk vite feil kjønn etter fødselen og;) Svøpt inn i blått teppe fikk de vite at det var en gutt... tror de fikk litt sjokk når de skulle skifte bleie for første gang, der lå det en liten jente;) morsom historie å fortelle i etterkant da;)

lykke til;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med hjertelyd ville jeg tatt med en klype salt. Var på kontroll på sykehuset og der sjekket de fosterlyden. på den halvtimen jeg lå med bånd på magen varierte hjerteslagene fra 129-177! Så dette kommer nok heller mer ann på aktivitetsnivået til babyen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er vanskelig å si helt sikkert hva det skal bli så jeg stoler ikke akkurat 100% på det. Min venninne hadde ved to ultralyder fått vite at det var jente hun skulle ha, og ved en ekstra ultralyd rett før fødslen for å se at alt var bra spør legen: Hvorfor sier du "hun" hele tiden? Så min venninne har en frisk og flott liten gutt i dag.

 

Vi har også fått vite at det er jente, og barne rommet ble malt gult for lenge siden, og vi kommer ikke til å kjøpe så mye før en liten stund føre, og da blir det nok relativt nøytralt med de første klærne. Mens vår familie som har hørt at det er jente, har begynt å kjøpe inn rosa kjoler og det som er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...