Gå til innhold

Overgangen fra sprinkel- til juniorseng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa låg i nye juniorsengen sin for første gang i natt.. Brukte langt over en time på å legge henne, for om jeg prøvde å gå ut av rommet, så gikk jo hun fint etter. Så jeg måtte sitte der heeelt til hun sovnet, og det tar jo lenger tid for henne å sovne når hun sitter å ser på meg, enn når jeg ikke er der.

Og i natt våknet hun kl. 5 og spaserte fint inn til meg, og la seg i min seng.

Hvordan har det gått med overgangen hos dere andre? Noen som har noen tips eller råd å komme med?

Hun er 21 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?? :(

Skrevet

Har desverre ingen superråd annet enn å følge henne inn i sengen hver gang hun kommer ut. . . Ikke noe moro, men hvis du er bestemt og konsekvent så gir hun seg nok etter noen dager:)

Ikke bli sint eller vis at du blir lei, men vær rolig, ta henne i hånden og følg henne i seng mens du sier at det er natta og at hun må legge seg fint.

Kan jo prøve med klistremerke etc som belønning også;)

Lilleknott her på 20 mnd sover i stor seng (vanlig enkeltseng) og har gjort det nå i en uke. Han har aldri stått opp selv så jeg er heldig der!

Yilogmed de kveldene han ikke vil legge seg så ligger han bare der og gråter- står ikke opp:)

Skrevet

hehe, jeg sliter med det samme som deg. Min sønn bytta fra sprinkel seng til køyeseng (som han deler med søsteren sin) i sommer og da var han 20mnd. Fortsatt så må jeg sitte der til han har sovnet,(nå er han 26mnd9 for går jeg ut, kommer han etter. Og han kommer inn til oss omtrent hver eneste natt. Vi kan bære han tilbake, men han kommer inn igjen, enten om han sover en time til, eller så kommer han tilbake 5 min etter. Og så koma jeg er om natten så er jeg så svak at han bare får ligge hos oss:-( Får håpe det går seg til etterhvert tenker jeg:-)

Skrevet

Med den eldste satt vi en del i ganga utenfor og puttet henne til sengs når hun kom ut.

På morgenen bestemte vi et tidspunkt når det var morra, og fulgte henne tilbake til senga selv om det bare var ti minutter igjen(ellers ble det fort tjue minutter tidligere dagen etter)

Det er slitsomt, men det går over.

Skrevet

Her har akkurat første natten i juniorseng begynt - etter et kvarters stritting imot, hylte han at jeg skulle gå ut, så det gjorde jeg - og det har vært helt stille der inne hittils...

Han kan relativt lett krabbe over i min seng da, den står rett ved siden av hans... Skal gå inn og sjekke om en halvtime, mistenker at han har lagt seg i min seng.....

Skrevet

Lillesmurfen vår har ligget i stor seng i 3 uker nå,og søvnmønsteret hans er helt forandret :-((((( !!! Tidligere så sov han fra halv 8 om kvelden til halv 8 om morgenen,uten noe oppvåkning om natta. Nå er alt snudd på hodet.....! Legger han fortsatt kl halv 8 om kvelden,og han roer seg etter litt masing/hyling. Men kl 6 om morgenen kommer han inn til oss,og da er d slutt på sovinga ;-) ! Han er ikke vant til å sove i vår seng,så han sovner ikke. Men han er trøtt enda. Jeg prøver å være flink til å gå tilbake til senga hans med han,men d blir ikke gjort hver morgen :-/ !! Lillesmurfen vår er ikke uthvilt når han står opp kl 6,så allerede kl 9 er han stup-trøtt. Han er 2 1/2 år. Jeg har ingen gode råd å gi deg,men vi får bare prøve å være flinke til å gå tilbake til senga deres med dem når de kommer tassende om morgenen....d tror jeg kan være lurt :-))))))))))

Skrevet

Har desverre ingen råd til deg, vi sliter med sengebyttet enda.

Byttet før sommeren da hun ble tre år og enda kommer hun oppi til oss mange mange netter.

Bruker også mye lenger tid på å få henne til å sovne.

Må noen ganger sitter med henne til hun sovner...

Er matt av hele greia..

Skrevet

Huff dette var nedslående lesing!

Og jeg som har tenkt at nå MÅ vi bytte. 3 år. Tror vi venter enda litt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...