Gå til innhold

Ang. far og overnatting på sykehuset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer det?

Jeg mener at det ikke er slik, men han sier at han kommer til å nekte å dra drefra.

Har han noen mulighet til i det hele tatt sove der med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her på sykehusene får ikke far overnatte. Bortsett fra om man er så heldig å få familierom. Men når man må dele rom med andre er det ingen overnatting av hensyn til de andre.

Da kjæresten til broren min hadde en komplisert fødsel ble de sendt avgårde med fly til et større sykehus. Men broren min fikk ikke overnatte på sykehuset de 5 dagene de var der. Han måtte ta inn på hotell

Skrevet

Det kommer vel helt an på hvilket sykehus du skal føde på, og hvilke rutiner dem har der..

Vet at mange sykehus tilbyr familierom til dem som har hatt en normal fødsel, (Ikke kompplikasjoner, ks og sånt) og da må far betale litt for å være der, men får igjen sove og spise der..

Skrevet

når jeg fødte fikk pappaen overnatte, men vi bodde på sykehushotellet,(stavanger)

Skrevet

Hvis vi får plass på barselhotellet kan pappen sove der, men vi må betale for ham..

HVis en ligger på barsel, må nok pappaen reise hjem, ja...

Har ikke hørt at de har familierom..

Skrevet

Da svigerinna mi fødet i sommer på A-hus, ville ikke broren min reise fra kona og sønnen sin. Svigerinna mi gikk gjennom en vanskelig fødsel, og ville ikke at broren min skulle dra. Men han fikk ikke overnatte. Fikk heller ikke noe tilbud om familierom eller et rom å sykehushotellet. Så han måtte pent dra hjem når besøkstiden var over.

Så det er veldig forskjellig fra sykehus til sykehus.

Skrevet

Her er det ikke familierom desverre, heller ikke barselhotell. Han må vel bare leve med å dra hjem da. Selv om det blir trist å se han blir lei seg av å måtte dra :)

Skrevet

På vanlig barsel får vanligvis ikke far overnatte, så fremt det ikke er plass da. De gjør sikkert unntak, men alle kan jo ikke ha mannen der om det er fullt. Jeg fødte på Riksen og opplevde at de strakk seg langt selv om det var stappfullt. Vi hadde hatt familierom, men måtte så ut derfra fordi noen trengte det mer. Hadde så en natt på dobbeltrom og syntes det var grusomt. Fortalte det til en jordmor og den natten fikk vi sove på et kontor og da fikk mannen min være der, selv om det altså var helt fullt. Den siste natten fikk jeg et dobbeltrom alene og da satte de inn seng til ham. Syntes de var utrolige som gjorde så mye for oss.

Skrevet

Hi her

En av grunnene til at han vil sove med oss, bortsett fra at han ikke vil dra fra lille barnet er at jeg virkelig ikke liker meg alene sammen med ukjente mennesker. Har en smule sosial angst, og gruer meg virkelig til å kunne havne på dobbeltrom. Hvis ikke fler.

Dette gjør også at jeg gruer meg til fødselen. Klarer ikke sove med andre enn samboer. Har aldri klart det.

Skrevet

For meg er det utenkelig å tilbringe første natten uten pappans støtte.

Så da jeg dro til et sykehus med femilierom og det da tilfeldigvis var så mange fødsler at han egentlig ikke fikk overnatte sa jeg mitt. Sa aom sant var at jeg ikke klarer å være der uten han så da blir jeg heller med han.

Det var uaktuelt vistnok så da fikset de familierom i løpet av få minutter.

Jeg er så nervevrak etter fødsler av en eller annen grunn, så det er faktisk utenkelig å være alene.

Skrevet

Var ikke det litt ego??

Sutre seg til familierom på bekostning av noen som kanskje trengte det mer. Makan!!

Skrevet

Da får du dra hjem og sove med han der. men da går du gipp av mye på sykehuset.

Er det ikke familierom så er det ikke det. Og ligger du på rom med andre må dere som de overholde besøkstiden.

Jeg delte rom med 2 andre og jeg syns det var ett ork at de hadde så mye besøk da jeg var førstegangsfødene og de 3.gans fødene.

Andre gangen fikk jeg heldigvis eget rom, men da måtte mannen være hjemme uansett med første ungen.

Skrevet

Jeg har store problemer med å sove borte, og trenger den tryggheten det er å ha han der.. Min plan er å snakke med jordmor om dette.. Enten for å få hjelp til å komme over problemet, eller at de kanskje ordner et rom til begge.. (Om det er plass såklart).

Er jo mulig å høre med jordmor og sykehus, for å høre hva de de kan tilby og om de kan hjelpe deg, når du er så redd..

Skrevet

Huff, jeg synes det er trist at ikke pappaen skal få være sammen med mor og barn hvis de begge ønsker det, samtidig må jo sykehusene forholde seg til den kapasiteten de har.

Da jeg lå på barsel med vår førstefødte var det ikke aktuelt for oss med familierom fordi vi hadde to hunder hjemme som måtte luftes, så mannen måtte reise frem og tilbake. Husker han ble "jaget" ut en av dagene fordi det var siesta m/besøksforbud i noen timer, og det var tilfeldigvis den dagen melken hadde kommet og jeg følte meg skikkelig sårbar. Jeg gråt og gråt og følte det som verdens undergang at han ikke fikk være der sammen med oss...:)

Etter andre fødsel, som skjedde om kvelden, reiste mannen hjem til storebror, og så hentet de oss hjem neste morgen.

Jeg føder nr 3 om få dager, og hvis alt er bra med babyen så reiser jeg hjem samme dag eller dagen etter. Jeg synes det er utrolig mye deiligere å få komme hjem og dele de første dagene med resten av familien.

Skrevet

Samboeren fikk ikke sove der da jeg bodde på barsel to uker før keisesnitt..jeg ville virkelig ha han der, jeg var veldig syk og ble innlagt uke 27. Jeg hadde enerom.

Vi bodde der begge to 10 uker etter keisersnittet da. På nyfødt intensiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...