Gå til innhold

barnehage problem?! adferd....

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen min på 3 år er veldig trassig for tiden. og det er så klart helt i orden, alle må jo igjenom det. men jeg prøver veldig å lære han at det er lov å bli sint men det er ikke lov å bite/slå dytte osv. men i barnehagen så velger de å bare overse det. og jeg ser at han ikke bryr seg noe om hva de sier.

de har sagt at de noen ganger må snakke strengt til han når de har prøvd å si ifra til han mellom 5-10 ganger og fortsatt ikke hører.. og så sa jeg at det er nok best å ta det etter en advarsel og ta han ut av situasjonen og forklare han hva som er galt og spørre han. for han er så smart og snakker så og si rent og klarer fint å forklare ting og forstår så godt når man forklarer enkelt for han.

de undervurderer han synes jeg og bagatelliserer dårlig oppførsel.

de sier bare , i dag var det han men i morgen er det sikker en av de andre.....

hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da sønnen min var 2 år og nettopp begynte i bhg og bet, så fikk han rett og slett time out. Dert hjalp, for etter en liten stund sluttet han å bite.

Skrevet

hi her

jeg foreslo time outs. for det fungerer så godt hjemme. men de svarte at "noen foreldre liker ikke det, så det bruker vi ikke"

Skrevet

Jeg visste ikke engang at man kunne bruke time out. Så da bhg gjorde det, tenkte jeg også at jeg skulle prøve hjemme. Funker så bra på sønnen min.

Skrevet

Men hvis du ikke har problemer med det, så skader det vel ikke at dem prøver, HI?

Skrevet

hi her

jeg sa det til dem at jeg er helt for time outs, men siden de ikke brukte det på de andre ville de ikke det. også var de jo så mange barn så de kunne jo ikke drive å sette barna i time outs hele tiden. det tok jo så mye tid..

aaarrg..

vet ikke hva jeg skal si en gang jeg.. føler de bare har barna der til oppbevaring. at de ikke følger noe særlig med

Skrevet

Men driver alle barna å bite og slår da? Skal man ikke bruke det på barna som biter og slår, for å bli kvitt denne atferden?

Skrevet

Be om et møte med barnehagen.

Det er jo heller ikke såpnn at du skal fortelle barnehagen hvordan de skal håndtere sønnen din. Man kan tilnærme seg problemet på to ulike måter i to ulike settinger og ha god effekt for det.

Det kan godt hende han oppfører seg helt annerledes i barnehagen og at deres håndtering fungerer der. Du må finne ut hvordan du skal håndtere det hjemme, men vite hva de sier og tenker om det i barnehagen.

Skrevet

det er jo veldig vanlig at de før de lærer å snakke enten biter, dytter eller slår i frustrasjon hvis noen tar leken deres eller lignende. men det er ikke et kjempe stort problem antar jeg,.

sønnen min er ikke et problem barn i den forstand, men han blir lett frustrert nå mens det står på som værst med trassingen. og jeg jobber så hardt med å lære han å snakke om det som han blir sint for i stedet for å bli fysisk, og jeg får det så fint til hjemme. så det er så dumt at det rakner i bhg fordi de bare lar han holde på

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...