mer enn bare mor Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Feriemage... Sorry noen detaljer, men må bare spørre siden jeg ikke har pakningsvedlegget med meg. Hadde sex i går kveld, og har hatt diare i dag... Tok ppillen i dag tidlig, men kom først nå til å tenke på at jeg kanskje burde ta en til.. Er akkurat begynt på den 3.uka med hormontabletter (yasmin). Nå er det jo gått 12 timer siden jeg tok pillen, så er vel ikke noen effekt å ta nå? Må jeg ta tilleggsprevensjon fremover (hvor lenge?) Er det noen teoretisk mulighet for at jeg kan bli gravid siden jeg hadde sex i går? Hadde forresten litt diare i går også når jeg tenker meg om. Worst case scenario.. Har nemlig ikke lyst på nummer to med det første Takk for svar!! Er på ferie, så er ikke så lett å finne ut av ting..
Rampongi Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 Utklipp fra felleskatalogen angående yasmin: "Oppkast eller diaré kan føre til ufullstendig absorpsjon og nedsatt prevensjonseffekt. Hvis tablettene tas mer enn 12 timer for sent, kan dette redusere antikonsepsjonsbeskyttelsen. I slike tilfeller bør annen prevensjon anvendes i tillegg i 7 dager"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå