Gå til innhold

Er dere slitne alle sammen?? (småbarnsmødre)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man ser på status til småbarnsforeldre på Facebook, snakker med folk i barselgruppa og leser her inne får jeg jo inntrykk av at alle småbarnsmødre/foreldre er så utrolig slitne.

Er det sånn at de fleste av dere føler dere slitne eller er det mest slik at de som er slitne føler for å legge ut om det til enhver tid?

Jeg er selv 3 barnsmor (barna er 2 mnd, 2 år og 4 år), har en kronisk sykdom som gjør at jeg er stiv i kroppen og har mye leddsmerter om natten og morgenen. Ingen av barna sover gjennom natten. Mannen min er ofte på jobbreise, flere uker av gangen og vi har lite nettverk.Men jeg kjenner meg da virkelig ikke sliten og trøtt hele dagen.

Hva kommer det av at noen blir så fort slitne? Er man ikke laget for å tåle litt nattevåk og noen aktive småbarn noen år av sitt liv? Eller er det bare lav terskel for å gi seg over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg vil ikke si jeg er sliten. Har godt med energi, men er litt lat sånn ellers tror jeg:) Klager i alle fall ikke over at jeg er sliten! Har forresten ikke opplevd at så mange gjør det heller.

Skrevet

Sliten er jeg vel ikke, men jeg må innrømme at jeg er litt trøttere enn jeg skulle ønske noen ganger. :)

Skrevet

Jeg er sliten.. - ikke sliten-kommer-til-å-dø-når-som-helst-sliten, men er ikke vant med dette livet:)

Har vært alene i 32 år, hatt kun meg selv å tenke på - så kommer et lite vidunder og forlanger meg hele tiden.

Hatten av for dere med mer enn ett barn:)

Skrevet

Jeg har en jente på 20 mnd og syns ikke det slitsomt å ha barn. Har aldri følt behov for avlastning eller å sende bort ungen for å slappe av selv. Jobber 100 % nå så jeg er veldig trøtt og sliten når jeg legger hodet på puten, men det er vel normalt.

Skrevet

jepp, hvor ofte ser man ikke sliiiten som status på fb..late nordmenn, bare å sykemelde seg da så får andre gjøre jobben. Eldendig arbeidsmoral i dette landet

Skrevet

Det er lov å være sliten! og det er lov å fortelle om andre ting enn at livet er herlig 24 timer i døgnet! Å være sliten er vel ikke uforenlig med å være lykkelig heller, så jeg ser ikke problemet.. Den som ikke er sliten av og til med små barn er et unikum spør du meg

Skrevet

Noen dager ja, helt tom. Men som oftest er jeg på topp, må nesten det for å holde følge :)

Skrevet

Det kjem litt an på korleis dagen og natta har vore. Eg er sliten nokre gonger, men oppdaterer ikkje statusen med det. No har eg øydelagt arma mi i sykkelulukke, så no går det mest i sutremeldingar over kor ont eg har det;) Får jo ikkje gjort nokon ting nyttig, og dermed kan eg jo umogleg bli sliten.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Er jo selvfølgelig trøtt noen ganger, men ikke sliten. Jeg trodde at alle mødre var slitne hele tida, men jeg føler meg virkelig på topp :-)

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Ja, vil si jeg er sliten. Men jeg tror det bunner mye i mangel på voksenkontakt. Har vært hjemme i 3 år nå, og voksenkontakten jeg får er stort sett med mannen og med familie. Vennene forsvant en etter en når jeg ble mor i forholdsvis ung alder...

Gleder meg faktisk til å begynne på jobb og skole igjen, for å få komme meg ut av huset litt, skifte beite og ikke bruke all energien min på samme tingen hele tiden...

Skrevet

Jeg er drit sliten til tider, men kan ikke si deg hvorfor.. har ingen anelse.. bare kjenner at kroppen veier et tonn. Jeg har veldig lite søvn pga et barn som sover lite.. kan jo hende det er 1 år med lite søvn som har gjort sitt. Vet ikke..

Men ja, jeg er sliten.. og det er hverken for at jeg er lat eller har dårlig arbeidsmoral, som en anonym under her nevnte noe om.

Ja, nordmenn har kanskje ikke en kjempe god arbeidsmoral.. men så synes jeg at arbeidsplassene (jeg har vært på) har et umenneskelig press på arbeidstakere også. Hva med at bedrifter gjør det litt mer hyggelig for arbeidstaker.

Og at ledere blir flinkere ned arbeidsfordeling på arbeidsplassen, så den som gidder å gjøre noe ikke får for mye.

Mye elendige ledere der ute...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...