Akkuratja Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Jeg har i slitt med søvn stort sett hele svangerskapet, men har jo gått på ett vis. 2. trimester har jeg vært i kjempegod form og selv lite søvn har jeg synes d har gått greit å jobb full tid, Tross stressende jobb, der det ikke blir tatt mye hensyn eller tilrettelagt på noen måter. Men de siste tre ukene kjenner jeg det har tæret på. Sover totalt veldig lite, selv om jeg legger meg tidlig på kveldene, opp og tissert mlm 5 og ti ganger hver natt, og da er det ikke lett å finne søvnen igjen, kombinert med at det for hver natt blir verre og verre og finne behagelig sovestilling. Hver gang jeg snur meg strammer magen seg og kjynnerne er slettes ikke behagelig. Dette har ført til kontsant hodepine de siste ukene som topper seg mot slutten av uken. Og ender opp i migrene hvis jeg ikke tar paracet. Jeg tar aldri paracet ellers. Merker at det er bedre på søndager og mandager etter jeg har kunnet sove ut på dagtid i helgen. Blir ikke noen mulighet til å sove før åtte om kvelden da vi har ei jente på 4 år som jeg også vil ha litt tid med, og er jo ikke hjemme fra jobb før i femtiden, og da er det ikke mange timer til leggetid for henne. Basert på dette vurderer jeg nå og be om å bli sykemeldt delvis, slik at jeg feks kan jobbe annenhver dag, og få hentet meg inn med litt søvn. Er det godt nok grunnlag å be om det, eller? Jeg er jo ikke syk, bare ufattelig sliten. Og kjenner at åtte uker til i jobb på denne måten blir ikke på noen måte å gå. Men er redd jeg bare blir avvist men at slik skal det være. Hvordan er det med nattesøvn for dere andre? Og hvordan holder dere ut med full jobb og hus og hjem. Her blir ingenting annet gjort av meg enn jobb og sove, og litt kvalitetstid med jenta mi på ettermiddagene.: ( Husarbeid og sosialt liv er bare å glemme.
Nine:) Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 Heihei:) Jeg ville tro du fikk sykemelding på grunnlag av dette.... hvis ikke, så har ikke legen din mye forståelse.!! Legen vil vel heller ikke anbefale deg å knaske tabletter for å takle jobben:/ eller hva tror du? ikke min lege iallefall, hun syns ikke det er verdt det:)) Tvi tvi!! Det ordner seg nok dette her:)) -du har jo holdt ut lenge da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå