Lady lovely locks Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 "Barnet skal klare seg uten meg en dag." Høres enkelt ut, men det er den største jobben i verden. Man skal utstyre barnet med så mye kjærlighet at det vet at det er elsket. Man skal lære barnet om rett og galt Man skal lære barnet å være god mot andre Man skal lære barnet å dekke sine egne behov Man skal gi støte til en god utvikling Man skal la barnet klare selv Man skal sette regler og grenser Man skal være en barnet kan stole på Å husk å slipp taket... Barnet er bare ditt til låns. Vær gjerne med på å gjøre listen enda lenger...
Lady lovely locks Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #2 Skrevet 22. januar 2010 hmmm... ingen respons.
Ugl@ Skrevet 22. januar 2010 #3 Skrevet 22. januar 2010 IKke så mye å tilføye som jeg kommer på. Men det er sånn det bør være. Barn skal bli voksne engang, derfor trenger de god veiledning oppigjennom av både foreldre og andre rundt seg :-) Jeg tror foreldre flest er bevisst denne oppgaven i en eller annen grad.
Gemini7 Skrevet 22. januar 2010 #5 Skrevet 22. januar 2010 Empati mener jeg er noe av det viktigste man kan lære sitt barn. Å sette ting i perspektiv slik at de forstår hvordan en situasjon oppleves for andre. Har sett så mange fine barn bli ødelagt av vettløs mobbing at dette er noe jeg setter veldig høyt. I tillegg selvsagt ærlighet, lojalitet og respekt for andre - og seg selv og sin egen fornuft.
aomeg Skrevet 22. januar 2010 #6 Skrevet 22. januar 2010 Spør du meg bør grunnlaget være foreldre som tar oppgaven på alvor =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå