Gå til innhold

Hvordan vasker dere underlivet til de små jentene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at datteren min har bæsjet, må jeg jo få bort alt som har kommet inn mellom kjønnsleppene hennes, men jeg føler det er så ekkelt. Idag tidlig da jeg gjorde det, vred hun så veldig på seg, som om det var vondt eller veldig ubehagelig. Hun er 1 år, og har ikke merket det sånn før. Vasker kun med mesoft og vann. Og jeg er superforsiktig! Vil jo ikke skade henne eller gjøre henne vondt på noe vis. Er dette helt feil av meg? Jeg må jo nesten få bort bæsjen liksom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bruk gjerne litt såpe eller olje slik at kluten "glir" bedre

Skrevet

Jeg vasker med de supermyke babyklutene vi bruker til rompestell, og tar litt mer enn fuktig klut når jeg skal vaske mellom der, vasker gjerne mer enn èn gang for å forsikre meg om at det er rent.

Synes ikke det er ekkelt i det hele tatt, det er en selvfølge at underlivet skal være helt rent. Rester/bakteriene fra avføringen er viktig å få helt bort, de kan lagt infeksjoner.

Jeg har selv hatt urinveisinfeksjon flere ganger, og det er kjempe plagsomt! Så derfor er jeg veldig påpasselig med vask der nede så hun slipper å noe sånnt

Skrevet

Vil råde deg til å være veldig forsiktig med bruk av såpe nedentil på jenter.

Skrevet

HI her

Såpe ville jeg aldri funnet på å bruke der nede på henne, da ville jeg heller tatt mer vann på mesoften for at det skulle gli lettere.

Godt å høre at det er vanlig å vaske slik. Jeg gjør det jo på meg selv hver dag også liksom, men hun er jo så liten, og når hun idag vred sånn på seg ble jeg så usikker på om jeg egentlig burde gjøre det.. Men, da får jeg fortsette:)

Skrevet

signerer 14.52! Ikke forstyrr ph balansen, husk at skjeden renser seg selv og det hvite laget skal helst ikke vaskes bort

Hilsen 14.38

Skrevet

Vasker med vann og mesoft. Vasker innenfor de ytre kjønnsleppene når hun har bæsjet. Hvis hun har bæsjet slik at det er masse innimellom, bader jeg henne, eller skyller under springen.

Viktig å vaske nøye bort alt urent, og tørke godt! Lar henne alltid ligge litt uten bleie og sparke på stellebordet før bleia kommer på igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...