Gå til innhold

Hva hadde dere gjort?

lengter daler ned i skjul...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nyutdannet medisinsk sekretær, og har nå ikke jobb, er under yrkerettet attføring frem til sommeren, så jeg får foreløbig litt penger.

Vi bor ut på landet (Hadeland), vi har bodd her i 3 år men føler oss ikke helt hjemme her, Vi bodde på lørenskog før det, der trivdes vi kjempegodt!

jeg ahr ikke lappen så jeg føler meg veldig isolert og ensom.

Mannen min har 30-40 min på jobb.

her vi bor nå finnes ingen jobber for meg.

vi har 2 barn på 16 mnd og 2,5 år som går i barnehage og elsker den barnehagen, den er helt fantastisk. unga har venner og kjenner mange barn på feltet der vi bor.

Vi kunne faktisk tenke oss å selge huset og leie der vi leide før, på et boligfelt for ansatte som jobbet på det sykehuset på lørenskog der vi bodde før, men da må jeg ha jobb der.

Men det er ikke morro å ta ut unga av barnehagen, hvem vet åssen den neste barnehagen er.

Og hvor begynner man? få meg jobb? elge hus? tenk om vi ikke får unga inn i barnehagen?

jeg aner ikke i hvilken ende vi skal begynne i.

og er dette bare egoistisk og teit å flytte eller det lurt?

uff, vanskelig synes jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes absolutt ikke det er egoistisk å flytte,

Er mannen din enig med deg?

Barna finner seg sikkert helt godt til rette i ny bhg.

Kan ikke gå å mistrives gjennom flere år hvis dere ikke er fornøyd.

Du bor langt unnå folk, uten lappen.

Mannen har lang vei til jobb

du trives ikke

Lettere å få jobb i Lørenskog ( der dere sikkert har mange kjente?)

Jeg ville garantert flyttet om jeg var deg:)

Skrevet

ja mannen er enig, men han er litt treig når det kommer til å faktisk ta en avgjørelse og gjøre noe med det.

vi har mange venner der ja.

nytter jo ikke å få jobb der hvis vi ikke får solgt her... hmmm

Skrevet

jeg hadde flytta! ingen tvil!

Har selv flyttet med småbarn flere ganger å det har aldri vært noe problem. Er bare å snakke om flyttingen. At det blir et nytt hus og ny barnehage og flere nye venner, men når dere er flyttet prøv så godt det er mulig å holde noe kontakt med de ungene har hatt best kontakt med der dere bor nå!

Vi flytter igjen i april bare innad i byen, men langt nok unna til at det blir annen skolekrets for eldstemann som skal starte i 1.klasse til høsten og ny barnehage for nr.2 som blir 5år i august. De gruer seg litt, men gleder seg også masse. Og vi kommer til å holde kontakten med de ungene leker mest sammen med nå!

Skrevet

Enten ta lappen eller flytte.

Barn tåler flytting vanligvis, men man bør flytte før de begynner på skolen, har veldig dårlig erfaring selv med å flytte på skolebarn.

Å ta lappen kunne kansje løst mye for deg, det gjorde det for meg, jeg følte meg selv ensom og isolert, bor på landet selv, men etter jeg kjørte opp så har det åpnet seg flere muligheter.

Skrevet

Foreldrene må trives for at ungene skal ha det bra!

Begynn med å få deg jobb, så ordner resten seg etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...