Gulosten™ Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Spurte pent om jeg ikke kunne få en henvisning for vurdering av brystreduksjon (har fått det før, vært igjennom hele mølla men feiga ut), også sa legen "de er jo ikke så veldig store"...!! Jeg ble litt satt ut jeg, de plager meg i hverdagen, jeg syns det er frustrerende å ikke kunne kjøpe vanlige BH`er, syns store BH`er gammal kjerring-stygt, har vondt i nakken og hodet hver eneste dag. Bruker 80/85 F-G .... Syns det er stort nok jeg!!
Gjest ->>- Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 Det er opp til legen om han/hun vil henvise til spesialisthelsetjenester, ja. De fleste er jo velvillige om pasienten insisterer. Det er ikke verre enn å få vurdering av en annen lege. Men dersom du har gitt uttrykk for at "store BH-er er gammal kjerring-stygt" som en del av argumentasjonen din overfor legen, har jeg en viss forståelse for at du ikke fikk henvisning, altså. =P
Gulosten™ Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2010 Haha nei, jeg sa ikke det... Men jeg SYNS det, og jeg nekter å se ut som ei gammal kjerring lenge før jeg i det hele tatt har fylt 30 Det er mest nakke-og hodesmerter jeg irriterer meg over. HVER dag... Jeg skjønner at det er opp til legen å avgjøre om hun vil henvise meg eller ikke, men det er ikke opp til henne å avgjøre om jeg har store pupper! Jeg HAR nemlig det
Tante Blås Squaw Skrevet 22. januar 2010 #4 Skrevet 22. januar 2010 Ikke gi deg! Han skal henvise, det er opp til den du blir henvist til å avgjøre om du har behov. (Og det tror jeg nok får gjennom, du er større enn meg, og jeg fikk).
Kamomille Skrevet 22. januar 2010 #5 Skrevet 22. januar 2010 Det er klart det er opp til legen å vurdere om det er hensiktsmessig å henvis deg videre. det er jo nettopp det som er en del av fastlegens jobb:) Men henvisningen skal være vurdert utfra hva slags plager du har og hvor mye du er plaget. Hvis du ikke fortalte noe om plagene dine, så har hun jo heller ingen mulighet til å vurdere en evt. henvisning.
nybegynner07 Skrevet 22. januar 2010 #6 Skrevet 22. januar 2010 Forskrift om fastlegeordning i kommunene § 6 slår fast følgende: Person som står på fastleges liste har rett til ny vurdering av sin helsetilstand hos annen lege enn sin fastlege, så fremt legen som foretar ny vurdering er tilknyttet fastlegeordningen og personen samtykker i at journalnotat sendes dennes fastlege. lykke til!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 22. januar 2010 #7 Skrevet 22. januar 2010 Syns uansett det er rart han revurderer dersom du har fått henvisning før? Pupper pleier jo ikke akkurat minske så innmari når man først er rikt "velsignet/forbannet" fra før...?
nybegynner07 Skrevet 22. januar 2010 #8 Skrevet 22. januar 2010 Du kan selvsagt også klage til helsetilsynet i fylket. Pasientombudet i fylket kan også hjelpe deg med råd og veiledning evt formulere en klage eller brev til legen. Lykke til!
~sjiraff~ Skrevet 22. januar 2010 #9 Skrevet 22. januar 2010 Finnes msse flotte BHer i G cup!! Jeg har supert undetøy jeg i 75 G, ikke mye kjerring over de )
Fire småtroll Skrevet 22. januar 2010 #10 Skrevet 22. januar 2010 Jeg trodde du kunne gå direkte til en privatklinikk jeg, mange har gratis førstekonsultasjon. De ser med en gang om det er noe du kan få dekket av nav, og de kan søke for deg.. Har ingen erfaring selv altså, men leste en artikkel om ei som gjorde det på denne måten med mageplastikk.
Monajenten Skrevet 22. januar 2010 #11 Skrevet 22. januar 2010 Det går an å få tak i fine bh´er selv om du har såpass store. Jeg bruker 65F og G og det er enda vanskeligere å få tak i. Men jeg finner det på Change og bravissimo.com bl.a. Det ER frustrerende å ikke kunne gå i vanlige butikker og kjøpe undertøy, men jeg har innsett at sånn er det bare. Jeg har ikke så mange valgmuligheter. Jeg har blitt vurdert av en kirurg og han mente at det ikke ville være verdt det for min del. Selv om det er litt kjipt, er jeg glad for at han sa det for da kan jeg slå meg til ro med at sånn er det bare.
Kamomille Skrevet 22. januar 2010 #12 Skrevet 22. januar 2010 NAV dekker ikke operasjoner. Det er det i tilfelle helseforetaket som gjør. Spesialisten avgjør - de søker ikke. De færreste privatklinikker har vel gratis konsultasjoner...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå