Gå til innhold

Merking av tøy til barnehagebruk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker dere ALT tøyet til barnet, eller bare de "store" tingene, som sko, dress, luer, sekk, matboks osv? Må jeg merke alle bodyer (ull), strømpebukser, sokker og alt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må merke alt du ikke synes det er greit å miste.

Sannsynligheten er forøvrig mye større for at de ansatte husker at det er din unge som har den og den ytterdressen, enn for at de holder styr på hvilke umerkede sokker som tilhører akkurat din pode.

Skrevet

Det er igrunnen for din egen skyld at du merker klær og andre ting - slik at det havner i rett hylle etter bruk.

Er jo umulig for andre å vite hvilken body som er jenta di sin. Kanskje er det 4 andre som har en helt maken også...

Jeg har merket alt av tøy og sko og tøfler som er med i barnehagen, utedress, sko, votter og luer - sokker har jeg ikke giddet, blir de borte så blir de borte...

Skrevet

Hender jeg ikke merker sokker og truser....det tapet kan jeg leve med. Ellers merker jeg alt.

Skrevet

Får man av strykemerkene etter hvert? Noe av tøyet er det jo meningen nestemann skal arve, så da blir det jo feil at navnet til førstemann står i tøyet, hehe:) Filleting, men sånt lurer jammen jeg på;)

Skal merke alt av ulltøy da iallefall, det er jo dyrt og kjedelig om en ender opp med å miste masse av det..

Skrevet

Jeg har merkelapper med initial og etternavn. Mine barn har samme forbostav i fornavnet sitt og det funker helt greit. Da slipper jeg å merke om.

Skrevet

Fra www.sabo.no kan du bestille tekstillapper som du klipser på.

Skrevet

Vi har merkelapper med bare etternavn og telefonnummer. Da er ikke det noe problem. Det er også enkelt å plasere en ny lapp oppå den gamle. Det gjør vi med arvetøy. Fungerer helt fint.

Skrevet

Tusen takk for tips!:) Vi har nettopp kjøpt merkelapper, med fornavn, etternavn og telefonnr på fra merkalt.no, så har ikke veldig lyst til å kjøpe endaa fler, om vi ikke går tomme selvsagt:)

Da vet jeg at det går an å stryke på nytt over det gamle, og problemet er løst!;)

Merker alt jeg ikke vil miste (vil selvsagt helst ikke miste noe i det hele tatt, men det er vel uunngåelig i en barnehage;)..

Skrevet

Har ikke mistet noe!! Men merker omtrent alt!!! Greit nok at det ikke gjør noe med at du mister et plagg eller to?? Trengs oppbevaringsplass til de tinga "som kanskje noen spør etter, -når det har gått et halvt år!!"

Hadde en som leverte liste over 2 blå, sokker, en litt tykker blå sokk og noen underbukser...på slutten av året(Eller like før barnet skulle slutte/bytte bhg... OG de forventet at vi skulle finne de tingene...

Skrevet

Her merkes alt ja. Til og med sokker.

Det gjør at vi så og si aldri mister noe til gutta våre, og det er enklere for de som jobber i bhg å finne riktig sted å legge ting.

Skrevet

Her merkes alt som er med i barnehagen. Det vi tenker på er jo selvfølgelig at når vi har navnet klærne, er det mindre sjans for at de blir borte. Men en annen ting er jo at navn i klær gjør det utrolig mye lettere for de som jobber i barnehagen. Det er utrolig mye skifting av klær og sko i løpet av en dag!

Jeg jobber på småbarnsavdeling selv, og ber om at alt fra utesko til smokker blir navnet. Når 14 småbarn har vært ute og blir avkledd i garderoben, så er det faktisk ikke bare bare å holde styr på hvem som hadde de lilla skoene i str 25 og hvem som hadde helt makne, men i str 24. Og når det ligger 4 smokker på benken, så er det ikke lett å vite om den med blomst på er Ida eller Sofie sin!

Skrevet

Vi laget merkelapper med etternavn på. Siden vi er en familie med mine og dine barn, så laget vi merkelapper med de 3 etternavnene som vi har. Så om det er mitt, min manns, eller noen av ungenes ting som blir merket så går lappene til alle. vi har ikke etternavn som er veldig vanlig heller.

Så det gjør ikke noe om noen arver osv.

Skrevet

Så sat så sant! Får nok merke alt vi da.. Både for vår og personalets del:)

men sutten blir det vel litt vanskelig med? Tutta liker ikke navnesuttene sine, og bruker kun Mam sine.. Tjao, det går vel gjerne an å skrive initialene på når jeg tenker meg om..hehe..

Tusen takk for alle gode råd:)

Skrevet

❤Fiona❤09❤ Du kan skrive navnet hennes på smokkeholderne.

Skrevet

Funker det å merke sokker med denne taggit-teknikken? Hvordan er det i vask?

Skrevet

Har du bestilt klistrelapper og? De brukte jeg på smokkene, klipte bort tlf og etternavn så fikk de akkurat plass. Fra askeladden.no.

Skrevet

Bruker merkelapper og noe som hetet Taggit, det bestiller jeg på sabo.no. da kan man enkelt klippe av selve båndet om man ikke ønsker og ha plagget merket lenger! I tillegg synes jeg det er god og tydelig skrift på merkene!

Jeg merker ikke undertøy, selvsagt ullundertøy og evnt ulvang sokker og slikt merker jeg. Yttertøy, luer, votter, hansker, bukser og gensere merker jeg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...