Gå til innhold

noen som har hatt ribbeinsbrudd før???

Anbefalte innlegg

Skrevet

er nå i uke 32, og har pådratt meg ribbeinsbrudd...gjør no helt sinnsykt vondt, både og bevege seg og puste, og ikke akkurat godt når den lille driver og sparker oppi der i tillegg...

noen som har hatt ribbeinsbrudd før, eller som vet hvor lang tid det ca tar før det gror? begynner å bli bekymra for at det ikke skal gro før fødsel, og at jeg evt må konferere med jordmor ang evt keisersnitt, noe jeg absolutt ikke har ønske om...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hatt ribbensbrudd selv, men jobber på røntgen så jeg har sett en del brudd for å si det sånn. ;) Hvis det er et "pent" brudd, altså at det ikke er ute av stilling, vil det gro i løpet av to uker. Så du har god tid før fødselen. :)

Skrevet

Jeg har hatt ribbeinsbrudd, både som høygravid (uke 36 ca) og ikke-gravid. Min erfaring er at det blir mye bedre på en uke, og nesten bra etter to. Så innen fødselen kommer du til å være helt fin. Litt ømt er det gjerne i noen måneder, men når babyen legger seg lenger ned og fødselen nærmer seg, så blir det bedre plass til ribbeina, og mindre sparking i dem også, så det merkes knapt under fødselen (etter min erfaring). Det er vel oftest rundt uke 32-34 at babyen ligger høyest.

Men det er rimelig vondt mens det står på!

Håper du får noe smertestillende som fungerer! God bedring!

Skrevet

jupp, har hatt det da jeg hadde kikhoste (eller koss det nå skrives) og det var så jævelig det, non stopp hosting og brudd i ribbeina, minnes en forferdelig tid... jeg gik til kiropraktor og fikk løsna opp så det gikk mye bedre... men hadde det jaffal i en mnd om ikke lenger.... men det var fordi jeg hostet det opp igjen hele tiden da... så tar nok ikke så leng tid med deg... føler uansett med deg, for det er grusomt VONDT!!

Skrevet

bruddet kom på tirsdag, da var det kjempevondt og reiste på legevakta..ikke mye de fikk gjort der da... på onsdag og torsdag var det mye bedre, men når jeg våknet opp i dag te morran så var det helt JÆVLIG om jeg kan få bruke det ordet...mye verre i dag enn det var på tirsdag...så får vel bare håpe det gror fort! :) får bare ta paracet, så hjelper ikke så mye med smertestillende desverre...

tusen takk for svar! da får jeg håpe det gror før fødsel, for vil helst gjerne slippe ks - men må man så må man lissom...

Skrevet

Jeg fikk en bristning i ribbeinet for en 6 uker siden.. har hostet en del etter det så det har fortsatt ikke blitt bra hos meg. Må ta paracet (2x500g) å legge en varmepute under brystet for å få det bedre. (+ massasje fra mannen) Sover med en myk pute under ribbeinet men ja, det gjør veeeeldig vondt det her. :o( Jeg er 41+2 på vei så jeg lurer på hvordan jeg skal klare av å pressa under fødselen... håper du hinner bli bedre innen det er dags for deg!

Skrevet

Jeg ble hevet i veggen under innridning av en fullblods for noen år siden og brakk et ribbein.. Var temmelig vondt i en ukes tid, men så ble det mye bedre:) Var på hesteryggen igjen 2uker etterpå :)

God bedring, håper du blir fort bra igjen :)

• 4 uker senere...
Skrevet

I samme situasjon her - fått ribbeinssbrudd rett før fødsel. Kun 5 dager til termin. Jeg er livredd nå for at fødselen skal sette igang. Smertene er sinnsyk vonde, og jeg vil umulig være i stand til å gjennomføre en normal fødsel. Noen som vet hva de gjør på sykehus med slike tilfeller?

Sofi

Skrevet

Hei igjen "gleder seg til nr 2 kommer"

Ser innlegget ditt er 1 måned gammelt, og lurte på hvor lang tid du hadde smertene, og om du har noen gode tips på hva jeg kan gjøre for å hele det fortere. Har kun 5 dager til termin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...