mibella Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Ah! Er det bare jeg som blir irritert over venner/bekjente/familie som vet AKKURAT hva som er best angående ALT? Har ei venninne som fikk barn for ca 4mnd siden, og jeg venter selv nå i februar. Hadde tilfeldigvis litt nyinnkjøpte klær fremme da hun var på besøk som hun kika gjennom, noe som selvfølgelig er helt greit. Det som provoserer meg noe grenseløst derimot er at hun ikke kan dy seg med å kommentere, helst med negativ tone. "Å hoi, denne må du ta med på sykehuset hvertfall, kommer ikke til å passe når du kommer hjem engang. Ungen legger på seg 700gr mens du er på sykehuset, skjønner du." Vel, nå har det seg faktisk slik at jeg helst vil være litt godt forberedt, og har derfor kjøpt litt klær i flere størrelser. Ikke skal vi føde samme ungen og ikke er det sikkert at jeg går over termin som hun gjorde. Mener også å ha lest at de fleste nyfødte heller tar av seg litt vekt like etter fødselen? Hun måtte også absolutt kommentere barnerommet som er vegg i vegg med vårt. "Skal se dere bruker gjesterommet som barnerom i stedet, siden det er rett over gangen fra deres." "Nei, det blir nok det vegg i vegg." svarer jeg, da det er mest praktisk ang størrelse osv. "Nei, bare vent å se, du." Åh, SÅ lei. Tar godt i mot tips altså, men skal du være så sikker i din sak på at du vet best så vennligst spar meg.. Folk er forskjellig, det gjelder også spedbarn - utrolig nok!
♥Nemi♥ Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 Haha, for ei oppstanasig venninne, som ikke er så opplyst:) Barn tar som regelt av seg etter fødselen ja, så svært få går opp 700 gram. Og det med soverommet har hun ingenting å si på. Heldigvis er alle forskjellige.
MOsl Skrevet 22. januar 2010 #3 Skrevet 22. januar 2010 Åh, så sinnsykt irriterende. Skjønner godt at du blir irritert for slike kommentarer. Hadde jeg blitt også. La nå du gjøre som du vil og gjør de forberedelsene som du føler. Dere finner tidsnok ut hva som funker best for deres barn - og det er ikke nødvendigvis det samme som hennes barn. Egentlig høres hun litt misunnelig ut siden hun legger an den tonen. Drit i henne (selv om det er vanskelig...) og lykke til med forberedelser og barnerom sier nå jeg
Ster IL Skrevet 22. januar 2010 #4 Skrevet 22. januar 2010 må bare overhøre henne. Ja, de går litt ned i vekt etter fødsel. Ang klær så kjøpte jeg str 50 til førstemann, passet ikke i det heletatt. Men, nå fikk jeg to og klærne passet i 6 uker!! Hun er vel avtypen som må bry seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå