Gå til innhold

Dere som gir flaske på natta:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står dere opp å ordner flaska på kjøkkenet om natta, eller har dere en stående ¨å nattbordet?

Har dere kokt vann på termos?

Hvordan gjør dere det?

Akkurat ferdig å amme, og lillegutt er avhengig av ett måltid på natta ennå (er 7,5 mnd).

I natt hadde vi varmet en flaske rett før vi la oss (23.30), og tenkte at han skulle våkne rundt 01. Pleier det.

Men våknet ikke før 04.15, og da kan jeg jo ikke gi den melka.

jeg syns det var tungvint å fly å ordne nå flaske, for han griner når han er sulten da på natta og vekker jo hele huset (eldste jenta).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om alle sier at de skulle få fersk melk, pleier jeg å lage mme før vi legger oss og har flaska klar i kjøleskapet. Når snuppa våkner, varmer jeg den bare i varmt vann og hun spiser den. Det har jeg gjort siden vi begynte med mme da hun var 2 mnd. Hun er også 7,5 mnd nå og har aldri hatt noen problemer med det.

Skrevet

Nå har vi flaske med litt kaldt vann i og en termos med kokt vann i. Blander sammen når han våkner. Syns det funker greit.

Skrevet

Emil og Sondremamma - er du Mona? :)

godt tips forresten - tror jeg gjør det istedet.

Og du over: Tar vel LITT lang tid å varme det opp i varmt vann midt på natta, eller?

Skrevet

Nei, det går fort. Snuppa her liker ikke varm melk, så jeg varmer det bare litt.

Noen ganger er det litt vanskelig å vite hvordan det er best og enklest å forberede mme. For WHO anbefaler at mme blandes i vann som er 70 grader og da tar det bra lang tid at melka avkjøles.

Skrevet

Har kaldt vann i flaske, kokt vann i termos, mme i porsjonsbeger fra avent

Skrevet

Supert!

Da vet jeg hva jeg skal gjøre i natt:)

Måtte vekke mannen så han kunne gå inn til gullet mens jeg ordnet flaske.

Det er litt tungvint. så termos med varmt vann hlørtes bedre ut!

takk:)

Skrevet

Hehe... Å, det er deg:) Riktig gjettet, WorkingMom. Her går det bare i flasker nemlig, så vi har funnet ut at termos blir enklest. Håper det funker for dere også! Lykke til:)

Skrevet

He he:) Så det på navnene og du har jo vært her før, så det MÅTTE jo være deg:)

Da skal jeg passe meg for hva jeg skriver her gitt :P

He he..

Takk! Skulle gjerne hatt han til å ikke spise om natta, men.. går noen ganger med vann eller smokk, men holder ikke lenge av gangen.

Og da er det lettere å "gi etter" med litt melk....:)

Søvn er HELLIG!:)

Skrevet

Vi hadde vann ferdig målt opp på flaske og pulver ferdig målt opp på beger. Dette laget vi til for 10 måltider om gangen, så det stod alltid et lite lager klart.

Når poden skulle spise hadde vi flaska i microen og blandet i pulver og serverte.

Du kan også ha kaldt vann på flaske, varmt på termos ... blande til lunkent og ha i pulver.

Uansett hvilken metode du velger (micro, vannbad, termos/blande kaldt&varmt osv) er det eneste viktige at du blander i pulveret etter at vannet har fått rett temperatur, ellers lager du veldig god grobunn for bakterier (drikketempen er jo favoritt-tempen til bakterier).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...