Gå til innhold

barnefar spørsmål..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge kan jeg ha snuppa hjemme før far kan kreve å ha henne? Ammer, og mener hun er for liten til å være på overnattingsbesøk hos far. Bor langt fra hverandre.. Snuppa er 6 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta å ring familievern kontoret i din kommune du.. der får du rettningslinjer på det, og du kan få info brosjyrer tilsendt :) De er veldig hyggelige på sånne kontor :)

Skrevet

Det er annbefalt med korte og hyppige møter i begynelsen og overnatting når ungen er mellom 1 og 2 år.

Skrevet

Blir ikke så hyppige møter faktisk, korte ja, siden vi ikke går så bra ilag. Men hva om man ammer til 2 års alder?

Skrevet

Så lenge du ikke fullammer (og jeg håper virkelig at du ikke tenker å fullamme barnet til h*n er 2år) så kan barnet fint være hos far og på overnatting hos far.

Barnet kan spise annnen mat og du kan pumpe og sende med på flaske. Det går helt fint

Skrevet

Nei, fullammer ikke til 2 års alder, men kan far kreve å ha barnet da?

Skrevet

Barnet kan kreve å få være sammen med sin far og far, og du, plikter å legge til rette for dette.

Virker som om du er litt vanskelig og ikke ønsker at barnet skal være sammen med far?

Eller tar jeg feil?

Skrevet

Selvfølgelig skal ungen overnatte selv om du ammer til ungen er 2 år.

Du nattammer ikke da unasett. Det skal du helst slutte med når ungen er 6 mnd. Og helst innen 9 mnd.

Om du ammer så lenge blir det nok ikke mer enn 1 eller 2 ganger om dagen og et ikke i veien for overnatting.

Høres ut som du vil være vrangest mulig mot ungens far. Det er du ikke tjent med.

Skrevet

Ville bare lufte litt her inne da jeg ikke vet hva en venninne vil gjøre mot barnefar til sitt barn. Hvor langt hun kan tøye det, og hun er villig til å gjøre alt for at ikke barnefar skal få ha til overnatting. Spørsmålet er om hun kan kreve det? Er altså ikke meg jeg har skrevet om her.

Skrevet

Nei, hun kan ikke holde barnet tilbake om hun ikke har noen reell grunn til det (feks. mistanke om omsorgssvikt hos far el).

Så lenge han har samværsrett så kan han rett til å ha barnet og barnet har krav på å få være hos sin far.

Det er ikke slik at hun eier barnet og kan gjøre som hun vil. Og om hun tror det så er det "ris til eia ræv" - for å si det slik. Hun vinner ingenting på å være vanskelig.

Skrevet

kan hende at hun drar ammingen så langt hun kan. Er det fram til ettårs alder hun kan holde barnet hjemme hos seg selv?

Skrevet

barnefar her så småen gjevnlig og hadde han ikke på overnatting før han var 13 måneder. vi var på fvk når han var 1 år og da sa mannen på fvk "jo lenger dere venter jo bedre er det for småen. han har ikke noe behov for å sove borte fra sin mor"

Skrevet

Håper hun ikke ammer til 8 års alder..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...