Gå til innhold

Dommedags propegandaen ang 2012??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tror dere om dette? jeg synes d er vanskelig for d har vært mye omtalt om dette i d siste,spes etter 2012 filmen...ongene mine har fått dette med seg å går nå å lever i en frykt...i går spurte sønnen min på 8 år meg om : mamma skal jeg virkelig dø i 2012? skal ikke jeg få bli stor å jobbe å få barn som deg? hvorfor mamma? hva svarer man en gutt på 8 år ang dette? jeg blir så forbanna irritert på sånne ting som dette å jeg tror ikke noe på dette i d hele tatt,dette har blitt sagt så mange ganger før å hvem kan i d hele tatt vite sånn....off,blir så matt å synes så synd på barna mine at d er helt håplaust!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

At du sjøl er forvirra nok til å synes dette er vanskelig "for d har vært mye omtalt" er jo ikke et direkte godt tegn. Ungene dine lever i frykt? Hvorfor det? Hvor håpløst kan det være når alt du trenger er å si at dette er bare sprøyt og at folk som tror på det er syke?

Skrevet

Hva man svarer?

Nei, du skal ikke dø i 2010. Jo du skal bli stor og jobbe og få barn. Vanskeligere er det ikke.

Skrevet

Huff, stakkars lille. Kan selv huske frykten jeg hadde for slike ting da jeg var lita. er vanskelig å si hva man skal gjøre tror jeg, det kommer så an på barnet ditt. Men kanskje du kan ta noen eksempler på hva du var rdd for da du var lita? Som ikke er skremmende for han, som han kan le av og som kan bevise at det ikke skjedde. Er så mange dommedagsprofetier, så det er noe jeg aldri hrer på. Men det er jo ikke så lett å si tilen 8.åring.

Skrevet

Ungen min spurte meg faktisk om dette i går :-)

Jeg sa SOM SANT ER, at dette er bare tull og overtro fra ende til annen. Noe som ble godtatt med en gang. Fikk en latter i retur når jeg fortalte hvor dumme folk er. Viste han også forskjellige ting på nettet.

Er jo mest synd på deg, som ikke klarer å skåne barna dine fra å leve i frykt for å dø. DET er skummelt, det.

Skrevet

jeg er ikke forvirra men,frustrert for ongene får dette med seg over alt..jeg sa til dem at dette bare er tull å di som sier sånn gjør dette fordi di er syke å liker å skremme mennesker......d var godt å høre sier di da men,så går d noen dager å da har di diskutert dette på skolen å da kommer han hjem å er sint på meg å sier at d du sa mamma var bare tull,di på skolen sier at du sier d bare for at jeg ikke skal bli redd...så sa jeg at nei d stemmer ikke,jeg skal ringe til skolen å snakke med dem om dette å da satt d en liten gutt spennt på siden av meg mens jeg ringte rektor å han sa d samma som meg til han å til meg sa han at han skulle prate med lærerene om dette her...å d er jeg glad for!!!

Skrevet

synes d er bra d du sa til gutten din jeg,er jammen ikke bare bare å forklare noe til 8 åringer for di har livlig fantasi utenom....var bra at du tok tak i d me skolen sånn at lærere også kan prate med barna om d....mine har også spurt meg om dette å jeg sa at detta bare var tull å at jeg også hadde vært redd for dette når jeg var lita for da var d også noe sånn som dette å selv om foreldrene mine sa d var tull så var jeg jammen redd for d når årstallet kom...så d er ikke bare bare!!! dette går seg til vet du,stå på :)

Skrevet

Det er bare tull. Du kan jo si at det er en film, og at ingenting er sant der. Bare diktet.

Dette forstår en på 8. Du som voksen burde heller ta grep om din egen fantasi;)

Tror det ar på 50-tallet at de sendte et hørespill på radioen i USA. De sendte det som nyhetssending. Og det handlet om at marsboere eller noe kom og overtok jorden, og da var siste time kommet. Mange mennesker ble desperate, og noen tok sitt eget liv. De trodde på det...... Men det var bare tull.

Maya-kalenderen slutter i 2011 eller 2012(alt etter hvem som regner på det). Men det betyr ikke at tiden stopper, eller at noe annet skjer. Det er bare en kalender som stopper....... Vi kan da ikke la Mayaene være like mektige i dag, som de nok var i sin storhetstid. Eller....?

Der har vært mange dommedagsprofetier, men enda er vi her :) Der er en klokke som var stilt på 5 på 12, som et symbol på verdens tilstand. Dette skjedde i 1948. Denne symbolske klokken har vært så nære 12 som 2 minutter på. I dag er den 6 minutter på 12:)

Slapp av. Den dagen jorden går under, så finnes vi ikke lenger likevel. Det vil skje en gang, for solen lever ikke evig. Men det er millioner av år til det skjer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...