Gå til innhold

God morgen alle sammen :))


Gladjenta :)

Anbefalte innlegg

Ville bare høre hvordan det går med de damene som skal ha baby samme måned som meg.

Hvordan det føles på kroppen deres, om dere gleder/gruer dere for noe, har et godt svangerskap eller sliter litt...

 

Selv har jeg blitt sykemeldt 100% nå og det kunne ikke passet bedre :)

Sliter med sterke kynnere og noe bekkenløsning, begynner å bli tungt gitt ;)

 

Ellers mye nedpress og mye aktivitet på vår lille gulljente i magen =)

Spent på om hun fortsatt ligger med hodet ned når vi skal på kontroll igjen 8 februar..

 

 

Få høre da jenter, hvordan er dagen deres??

GOD HELG forresten til alle og enhver :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

god morgen til deg også! her går det helt ok, jeg skal ta ks akkurat om en mnd idag, så nå går det fort.. Jeg har egentlig termin 5 mars, men ks blir 22 februar. Jeg har hatt en flott svangerskap frem til nå. har gledet meg i 8 mnd, men ting har skjedd nå den siste mnd, så gleden er desverre ikke på topp. Håper det snur når jeg får sønnen min i armene mine.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke noe særlig ut nei :/

Håper alt ordner seg til det beste for deg da!!!

 

Lykke til med KS!

Skal bli godt å få se de søte små :))

(jeg har termin 9 mars, men tror hun kommer før... :P

 

Tror det ble anonym på meg ista...skulle ikke være det isåfall :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen!

Nå begynner det å nærme seg "vår måned" og jeg gleder meg virkelig til lillegutten kommer utenfor magen.

Jeg har egentlig hatt et supert svangerskap. Lite plager, selv om jeg gjerne syter til samboeren over alle småtingene (halsbrann, spark i ribbeina og blæra, litt småvondt i bekkenet, rastløse ben og tretthet).

 

Jeg er 50% sykemeldt nå og fram til jeg går ut i permisjon. Formen er egentlig god nok til å jobbe, men jeg sliter ofte med å sove. Jeg er lærer, så det er ikke bare bare å endre arbeidstiden etter en dårlig natt med søvn. I tillegg er det slitsomt å arbeide med så mange barn (selv om jeg er veldig glad i alle elevene mine!) og det tar myyye energi. Jeg vil jo gjerne ha litt energi å bruke på privaten også og ikke være helt utslitt når fødselen kommer.

 

Jeg har prøvd mye for å sove bedre, og nå ser det ut til at jeg har funnet løsningen. Jeg kjøpte en multipute på bambina.no som jeg fikk for to dager siden. Den er helt fantastisk! Plutselig ble det mye lettere å finne en god stilling å sove i, og jeg har sovet godt begge nettene etter at jeg fikk den. Den anbefales på det sterkeste! Så utrolig deilig å våkne om morgenen og være uthvilt :)

 

Nå håper jeg de ni siste ukene går fort og at formen holder seg like fin fram til finalen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god formiddag.

Det nermar seg med stormskritt, eg har termin 11.mars, men reknar med at nurket (kjønnet blir ein overraskelse for oss alle) kjem før tida. iallefall det legen seier.

 

Igår var kynnerne så streke og regelmessige at eg måtte ringa føden, dei bad meg legga meg ned, og ringa tilbake etter 30 miutt om det ikkje gav seg. vart bedre etter etter 1 time.

Så vi prøver å dra på hytta idag. Det er 2 1/2 time til Ullevål, men eg reknar med det går greitt. Med forigemann vart det 60 timer med 7 minutters veer før fødselen starta, så eg har vel litt tid?????

 

100 % sjukemeldt fram til fødselen, har vore det sidan litt før jul, og byrjar å bli ganske rastløs. Vi bygger om, så eg syns eg må venta til all " støving" er ferdig før eg pakkar fram baby sakene.

 

God helg alle saman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei folkens! Jeg kjenner at jeg har fine dager og noen ikke fullt så flotte... Går så opp og ned, kommer egentlig litt an på om jeg har fått søvn om natten osv... er blitt sykemeldt 100% nå... å kjenner at det var jaggu på tide... nå var jeg sliten... så nå sysler jeg litt her hjemme, å venter på at lille gutten vår skal komme... har termin 3.mars.. (40dager igjen i dag, så jeg kan kalle meg selv HØYGRAVID) Woho! Er mye plaget med dårlig søvn, bekkenplager og ryggvondt... Men nå gleeeeder jeg meg til å få han ut.... Lurer så fælt på hvordan han er.... er vår første, så er så spennende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh så koselig å høre fra dere!!!! :)))

 

Høres ut som vi har mange like erfaringer jenter..

Jeg kjenner meg igjen og merker jeg sitter her å nikker enig med hodet når jeg leser, hehe..

 

Spennende og litt skummelt å høre om at man faktisk er kommet så langt at kynnerne kan være sterke og regelmessige nå!!! Jeg har også en del sterke kynnere men har hatt det lenge egentlig. Så lenge de ikke er regelmessige er jeg vel safe enda en stund tenker jeg, men

har en feeling på fullmånen den 28 februar ;) hehe...

 

Nattesøvnen ja, sover med ei ekstra pute jeg nå...bygger opp liksom, det har funka kjempebra både på sovestilling og halsbrannen.

Har også dyna "mellom beina" når jeg sover på sida (ryggen er bare å glemme i lengden! Vondt og ubehagelig!)

 

 

Idag har jeg baka brød (gluten/melkefritt) og laga meg sjoko/banan-milkshake ;) Laget med havre-sjokomelk så er ikke så usunn heller :)))

KNALLGOD!!

 

Så gleder meg til lunsj idag altså, hehe ;)

 

Så koselig å "snakke litt" med noen som vet og opplever det samme som meg...på de andre forumene er det så ymse hvor langt alle er kommet synes jeg :) Blir litt annerledes her...

 

Ønsker dere en fortsatt finfin dag, og håper å høre fra dere/ flere om dagene :))

 

KLEM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Formiddag!!

 

Jeg sitter her og koser meg med internett, nugatti på brødskiven og en kopp kaffe før jeg skal på siste jobbdag før helga. Selvfølgelig senvakt som går til halv elleve... men jeg trives og jobber forhåpentligvis 100% frem til permisjonstiden begynner.

 

Oppussingen kunne selvfølgelig gått endel fortere, og det er hovedsakelig den som bekymrer og stresser meg; vi kommer aldri til å bli ferdige, føles som mitt nye mantra her hjemme.

 

Kroppen fungerer akkurat slik den skal og er frisk. Jeg kan kjenne kynnerne, spesielt på kvelder jeg er sliten, og jeg kjenner bebisen sparker stort sett gjennom hele dagen. Har så lyst på sånn sparkeskjema for å kartlegge om det er noe mønster der nå... spent! Jeg er utrolig spent på hvem det er som kommer og hvordan den ser ut. Vi vet ikke kjønn, så det blir også en overraskelse.

 

Og selve fødselen, my God! Jeg er førstegangs og har ingen anelse om hva jeg går til. Noen ganger forstår jeg at jeg ikke skjønner noe i det hele tatt, spesielt at det ligger en bebis i magen min! Som skal komme ut!! Det er jo helt vanvittig! Jeg ser for meg at jeg kan komme til å bli nokså overrasket og deretter sykt redd for at noe skal hende det lille trollet i magen, eller da utenfor magen... når den tid er her.

 

 

Ja, vi er bra heldig jenter!

Og hvis dere hungrer etter avkobling en kveld så vil jeg anbefale Raske Menn show 2 og 3, vi var og så det i går og jeg lo gjennom hele showet! Hysterisk! :)

 

 

 

Lykke til videre alle sammen,

med ønsker om en videre fortreffelig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ettermiddag:-)

 

Her er formen helt topp, har hatt minimalt med plager gjennom svangerskapet. Plages litt med forstoppelse. Ellers synes jeg at jeg har vært veldig heldig. Er førstegangs:)

 

40 dager igjen til keisersnitt(!) å kjenner at nå gleder jeg meg veldig. Tror tiden framover nå kommer til å gå fort...

 

Har fått alt i hus nå, unntatt noen småting som kremer, ammeinnlegg å slikt.

 

Å lille gutten er veldig aktiv, liker å ligge på ryggen å se magen bevege seg. Det gjør pappaen å:-)

 

God helg til alle mars-mødre!:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, God lørdags morgen :-)

 

I dag er jeg lettere til sinns enn jeg har vært på lenge og det er vel det som teller mest for meg. Jeg har barnefri hele helgen og i dag skal vi på et forsinket julebord med overnatting utenbys. Vi skal også plukke opp noen babyting og noen nye møbler til datteren min. Så jeg har tenkt til å konsentrere meg på det og ikke på alle andre mulige bekymringer.

 

Jeg har vel i tillegg hatt flere fysiske plager enn jeg hadde regnet med, men det er ikke så mye annet å gjøre med det enn å akseptere at det er slik og leve dagene deretter. Men jeg blir nok litt skuffet om det ikke bedre seg etter fødsel. Jeg er så lei av å være kvalm og uvel hele dagen. Jeg har lyst til å frotse i alt som er søtt å spise. Og jeg har lyst til å bevege meg uten at bekkenet skriker nei og au for den minste ting.

 

Ellers merker jeg på kroppen at det nærmer seg og jeg er nok litt vemodig over det. Håper jeg blir ordentlig lei mot slutten og bare vil bli ferdig. Jeg har begynt å tenke mye frem mot fødsel, for det har liksom ikke streifet meg før, at jeg faktisk bør forberede meg mentalt og ikke bare hvile på at "det gikk jo helt greit nok sistgang". Har begynt å tenke over smertelindring og har vel samme holdning som sist, at jeg skal klare meg uten epidural, men kanskje lese litt om akupunktur kan være noe for meg og om de tilbyr det i det hele tatt. De har ikke lystgass og det synes jeg faktisk er litt skummelt å tenke på, at jeg må klare meg uten.

 

Ha en fin dag da, jenter!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Gladjenta! :)

 

Høres ut som om vi har det ganske likt, du og jeg.

Jeg er også 100% sykemeldt, om enn av andre grunner enn deg (kvalme/oppkast). Har dessuten fått enormt mange/kraftige kynnere de seneste ukene, og det hemmer meg veldig! Tungt er det også, ja! Føler meg litt som en vannballong med LITT for mye vann i - ubevegelig og oppblåst! ;) Men ikke så altfor lenge igjen nå, så da er det jo bare å bite tenna sammen og holde ut! :P

 

Vi vet ikke kjønn pga legen kunne ikke se det på ultralyden, så vi gleder oss veldig til å se om vi får ei jente eller en gutt. Spennende! Uansett kjønn så er det en aktiv liten krabat som bor inni der- h*n sparker og herjer så det iblant kjennes som om både ribben skal brekke og urinblæra skal sprekke! Hehe. Litt må'n visst tåle.. ;)

 

H*n lå med hodet ned på forrige kontroll, men om dét fremdeles gjelder på neste kontroll (2.februar), gjenstår å se. Føler forsåvidt at det er lite rotering inni der, mest slag og spark, så får krysse fingrene for at h*n holder hodet "rett vei"!!

 

Snart høygravid (dvs 40 dager igjen) og veeeeldig fødeklar,

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du :)

Ja høres ut som vi har det litt likt...må si meg enig i at det begynner å bli litt tungt dette. Får liksom ikke lov å styre selv lenger, uansett hvor lyst man har! Nå f.eks skulle jeg gått ut å måket snø, men har skjønt såpass at det ikke funker så bra, hehe ;)

 

Jeg skal til legekontroll 5 februar, hehe, og er veldig spent på om lillemor har snudd seg eller om hun fortsatt har hodet vendt nedover..jeg hååååper og tror hun ligger sånn enda da, utifra nedpresset og stikningene som pågår for tida ;)

 

Jeg har følt hele tiden at hun kommer før termin den lille luringen, men hvor lenge før er for tidlig?? Vet du?

Hva regnes som ok liksom?

 

Ønsker deg en finfin dag nunna :))))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ok å føde i uke 37, dvs tre uker før fødsel. Lungene skal vel være ferdig utviklet ca da.

 

Selv føler jeg at babyen kommer til termindato ettersom eldste jenta kom til "egen" termin sist gang. Disse datoene er samenfallende denne gangen så vi får se hva som skjer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...