Gå til innhold

Krem for å ungå strekkmerker? Hva bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags krem bruker dere for å "ungå" strekkmerker... noen tips?? Fikk ikke noen forrige gang men husker ikke hva jeg smurte meg med...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ettersom jeg har lest og funnet ut så er det ingen verdens ting som kan motvirke strekkmerker.. Det finnes kremer som påstår at de skal motvirke strekkkmerker, men det har som regel veldig liten eller ingen virkning..

Jeg fikk ingen strekkmerker på magen forrige svangerskap, men jeg smurte meg heller ikke.. Og ikke har min mor noen strekkmerker heller, så jeg tror det ligger litt i gener og hvor fort magen vokser, evt hvor stor magen blir..

Skrevet

Er vel neppe noe som funker mot det der, men jeg smører magen sånn tilfelle likevel da ;o) Gjorde det forrige gang, og fikk ikke ett eneste strekkmerke. Bruker Hvetekimolje, kjøpt på apoteket. Klør en del på magen, og den gjør at jeg plages mindre med det, så den er uansett til nytte for meg, om ikke for strekkmerkene ;o)

Skrevet

Jeg smører heller ikke..

Gjorde ikke det forrige gang heller, og fikk ingen strekkmerker, til tross for nesten 20 kilo+ og 17 dager overtid:o)

Skrevet

Bruker Dr. Greve sin. Lukter veldig godt. Brukte Dermologica anti-stress olje forrige sv.skap. Fikk ingen strekkmerker da, men tror nok dette er genetisk.

Skrevet

Jeg smørte med dyre kremer, hvetekimolje og e vitamin olje sist gang, jeg fikk masse strekkmerker på hele magen, beina og hoftene. Denne gangen gidder jeg ikke bruke tid og penger på det.

Skrevet

Smører med jordnøttolje og en coco boddy butter fra boddy shop. Gjorde det sist gang også, og fikk noen ørsmå strekkmerker helt nederst på magen. Men kunne ikke smøre meg fra uke 26-37 pga premature rier. Så det gjelder vel ikke uansett;)

Har også tro på at det ligger mye i genene. Men det skader nok ikke å tilføre den voksende magen litt fuktighet, så mye som den skal tøye seg.

Skrevet

Smører ikke. Bare litt vanlig fuktighetskrem i ny og ne (en gang eller to i måneden). Fikk ingen strekkmerker sist. Det har heller ikke mammaen min etter 2 barnefødsler. Venninnen min som smørte hver dag med fancy-anti-strekkmerke-kremen sin fikk imidlertid masse merker ca 3 uker før termin. Tror på legene når de sier det er genetisk. Smør med det du har om du synes det er digg, men ingen vits i å stresse :-)

Skrevet

Jeg brukte Olive Body Butter fra Body Shop forrige gang, og fikk ikke ett strekkmerke. Jeg gjør det samme denne gangen. Jeg syntes det er verdt forsøket uansett :)

Skrevet

Bruker cocoa body butter fra Body Shop :)

Er i uke 37 nå, og enda ingen strekkmerker.. Kryss i taket! hehe :)

Skrevet

Da jeg gikk med gutten vår så brukte jeg faktisk spenol.

Den er fet og smører godt.Hadde på hele magen hver gang jeg hadde dusjet.Fikk ingen strekkmerker.

Skrevet

Hvis du bor i Oslo eller Trondheim ville jeg tatt en tur innom en butikk som heter "lush" de har hjemmelagde såper, kremer, oljer osv. Jeg kjøpte en oljebar der som er kjempegod!!! Ble anbefalt den mot strekkmerker, om den virker mot det er vel en annen sak. Jeg er i uke 36+2 og har fortsatt bare de små nederst på magen fra forrige svangerskap iallfall. Skader ikke å prøve:O) Tror det viktigste er at huden blir smurt med noe fuktighetsgivende hver dag, også er det jo så kos:O) føles nesten som jeg smører babyen min:O)

Skrevet

Body Shop har en stift med cocoa butter beregnet for gravide mager. Den bruker jeg. Smurte med body butter før, men synes det blir for klebrig.

Smurte hver dag i siste svangerskap, men kun på magen (visste ikke at man kunne få strekkmerker på puppene, rumpa og lårene også...). Fikk ikke et eneste strekkmerke på magen, men masse ellers. Velger å tro at det hadde med smørringa å gjøre, så får fagfolk mene hva de vil.

Skrevet

Her tror jeg bare "gode" gener kan hjelpe deg;-))

Skrevet

Cocoa butter fra bodyshop her og :) Fikk ingen strekkmerker sist,til tross for gigantisk mage! Kan jo være tilfeldig det,men velger og smøre daglig denne gangen og :)

Skrevet

Clarins olje som smøres på i dusjen om morgenen og Biotherm sin krem mot strekkmerker om kvelden.

Brukt det alle tre gangene:))

Skrevet

Det er i underhuden strekkmerkene oppstår, og ingen krem kan trenge gjennom helt ned til underhuden,men uansett deilig å smøre seg og føle seg litt mere vel da, men er genetisk dette ja som flere andre her skriver også :)

Skrevet

Ikke smurt meg, 3 svangerskap og ingen strekkmerker...

Skrevet

Jeg smører meg med spenol. Kjøpes på rema til 8 kroner. :) Feit og god krem. Min nummer 3, og har ikke strekkmerker. Tror det er litt hormonellt også, men det skader iallefall ikke å smøre:)

Skrevet

Har smørt meg et par ganger med a-creme, men det er mest fordi jeg har klødd litt og jeg synes det hjalp.

magen min ser ut som et norgeskart, men dette er fra tenårene :-S har ikke fått noen strekkmerker i svangerskapet så langt. er 35+0 i dag :-)

Skrevet

Har ikke så stor tro på at dyre strekk-merke kremer hjelper spesielt mye. Gener derimot som andre sier har nok litt å si. Men tror det kan hjelpe å tilføre en god fuktighetskrem. Logisk at det er tøffere for huden å strekke seg dersom den er tørr.. En smurt hud blir mer elastisk og tåler "strekkingen" bedre:) Greit å tilføre fuktighet etter dusjing siden vann tørker ut huden... Spesielt varmt vann...

Skrevet

Sist brukte jeg en kakao-krem stift jeg kjøpte på bodyshop. Fikk bare 2 bitte små strekkmerker

Skrevet

Kanskje like så viktig å smøre fra innsiden?? Omega 3 er viktig for huden, og jeg er nøye med å ta tran hver dag, det er godt for babyen også:)

Fikk gigantisk mage sist, og endte med noen få strekkmerker rundt navlen. Smurte meg med et eller annet hver dag etter dusjen da.

Skrevet

Huile Tonic fra Clarins. Tredje svangerskapet nå. Har kun et 1 cm langt strekkmerke ved navlen selv om jeg får DIGER mage hver gang. Vet at gener visstnok har mye å si, men min mamma har masse strekkmerker, så jeg har tro på at det hjelper å holde huden smidig og elastisk.

Skrevet

Smører med babyolje på våt hud etter ha vært i dusjen. Ser ut til å fungere bra. Verdt et forsøk? :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...