Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Akuratt begynt å forsone meg med tanken om at det er to barn der inne. Hadde vært så glad for hjelp til å finne navn... Det er en gutt og ei jente....
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 Lov meg at du ikke kaller de Leon og Nala eller noe i den dur
AO3 Skrevet 22. januar 2010 #4 Skrevet 22. januar 2010 Jeg synes det er finest hvis navnene er i samme gate, dvs at tvillingene IKKE heter for eksempel Ola og Christelle-Mariana. Utover det ville jeg selv valgt navn som IKKE rimet, og som IKKE har samme forbokstav.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #5 Skrevet 22. januar 2010 Jeg syns ikke det må rime, men kanskje greit og ha like mange stavelser
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #6 Skrevet 22. januar 2010 vi har to helt forskjellige navn til våres eneggede tvilling jenter den ene har dobbelt navn og den andre har et. ikke rimer de heller. De er jo to individer så er ikke nødvendig å matche navnene mener nå jeg.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #7 Skrevet 22. januar 2010 jeg syns navna må klinge, kjenner to jenter som heter maria og andrea. er enig med ei over her at det er ikke fint med ola å så kommer det et langt dobbeltnavn på den andre. kjenner også ei som har tvillinger som heter vilde og vetle
Ugl@ Skrevet 22. januar 2010 #8 Skrevet 22. januar 2010 Nei...man bør heller velge navn som klinger vel sammen. Bare for å illustrere feks: Espen og Ingrid Jacob og Silje Synes det ser og klinger bedre enn feks Andre og Andreà Sett deg ned med navnebok/ navneside på nett sammen med mannen/ familien/ venner og let, finn noe som dere selv liker. Jeg har selv tre barn som alle har to fornavn, bruker bare det ene til daglig, men synes det er kjekt at de har to siden de har mannens veldig vanlige etternavn :-)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #9 Skrevet 22. januar 2010 Har ikke så mange tips, men husk at selv om de har fødselsdag på samme dag er de to forskjellige individer. Så jeg synes navn som blir for like, tar bort litt av personligheten deres.
verdens heldigste mamma Skrevet 22. januar 2010 #11 Skrevet 22. januar 2010 Jeg syntes det er utrolig teit med nesten like navn til tvillinger, som Kaja og Maja eller Karen og Maren. Velg som om de skulle komme hver for seg, og så klinger de sannsynligvis bra sammen siden foreldre som liker navnet Chrissander-Maximillian neppe er de samme foreldrene som liker navnet Anne. Gratulerer med to små skatter i magen, forresten!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #12 Skrevet 22. januar 2010 Oi var visst gutt jente:p Så ikke det...
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #14 Skrevet 22. januar 2010 Hvis du skal rope på en av dem vil det være nesten umulig å høre om det er Natalie eller Amalie du roper på... I tillegg er jo Natalie et gyselig navn
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #15 Skrevet 22. januar 2010 Kjenner tvillinger som heter Mia og Pia.... Jeg syns det bare blir vittig når de har sååå like navn. Og- ja de har fått høre det opp igjennom oppveksten!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #16 Skrevet 22. januar 2010 Velger vel navn til tvillinger som man velger til søsken:) Noen liker at navnene starter på lik bokstav, andre ikke osv.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #17 Skrevet 22. januar 2010 Victoria og Alexander? Vetle og Josefine Jannike og Christer Anna og William Sebastian og Tone Adrian og Ingeborg Inghild og Kristoffer Synnøve og Peter Christel og Nataniel Sanne og Mattias Regine og Sander
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #18 Skrevet 22. januar 2010 Mia og Mads Margrethe og Martin Odin og Oda Vilde og Vetle Eirin Og Even Synes jeg er fine da!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #21 Skrevet 22. januar 2010 Jeg syns det er idiotisk med samme forbokstav, eller navn som rimer! Hilsen tvillingmamma, med navn i samme sjanger, men der stopper det:-)
Gjest Skrevet 22. januar 2010 #22 Skrevet 22. januar 2010 Jeg ville valgt navn som ikke rimer og som ikke har samme forbokstav. Synd med søsken som heter viktorogviktoria, eller martinogmartine. Det er jo to individer og navnene bør gjenspeile det. Daniel og Jeanette feks, er fine navn. Eller Jimmy og Stine.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #23 Skrevet 22. januar 2010 Gratulerer med to små!! Du trenger ikke å ha navn som rimer eller er på samme bokstav. (selv om noen gjør dette med alle barn Kristian, kristin, kari, kåre osvosv) Personlig ville jeg ha valgt to navn i samme sjanger velger dere å ha en Varg så blir det litt rart at jenta heter Angelica, men dette er opp til dere så hvis dere vil kan de hete Bjertil og Leona. Alle blir jo vant til navnene etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå