Tululah82 Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Ligger med omgangssjuke, kraftig diarè og oppkast. Er i uke 29, veide meg idag morges, og hadde gått ned en del. Har ikke lagt på meg mer enn 3,8 kilo i utgangspunktet. Er litt bekymret for at lillegutt ikke får det han skal... Grunn til bekymring eller...???
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 babyen er egoistisk og tar all næringen du har i reserve så det er ingen grunn til bekymring.. omg.syken er ikke farlig for babyenen!! bare få i deg masse drikke!!!! =)
lykkeligmor til to<3 Skrevet 22. januar 2010 #3 Skrevet 22. januar 2010 Uffda! Stakkars deg, har du hatt det lenge?? Jeg hadde det natt til igår og igår bare, syntes det var helt grusomt. Spesielt brekninger og spying med stormagen. Syntes synd i lillegutt og var redd for han jeg også! Men som det blir sagt her så er det nok ikke noen grunn til bekymring, bebisen tar det han trenger uansett han:O) Det er vi mammaene som får det hakket værre bare... Men utrolig viktig å få i seg nok væske. Om du har vært sjuk lenge og får tegn på dehydrering er det vel aktuelt å ta kontakt med lege, men ellers ikke noe problem. Gooooooooooooooood bedring og goooooooooooood helg:O)
Tululah82 Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2010 tusen takk! Prøver å få i meg noe veske, men føler meg merkelig nok utrolig full i magen.. fikk det natt til igår, så jeg håper det går over snart! takker for omtanken, og riktig god helg til deg og!!
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 22. januar 2010 #5 Skrevet 22. januar 2010 Det går helt sikkert snart over. Drikk 50/50 eplejuice og vann. Da får du i deg passe med sukker og passe med saltene kroppen behøver. Har hatt 4 (!) runder med omgangssyke siden jeg ble gravid, sist denne uka, og det går fint med babyen. Det går vel mer utover meg, babyen tar den næringen den skal ha uansett. Selv er jeg i uke 28. De få kiloene du mister nå er mest væske, og de er på plass etter en uke igjen. Håper du blir fort frisk, for omgangssyke er virkelig ikke noe moro!
Tululah82 Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 22. januar 2010 huff da, skal si du har vært uheldig!! takk for gode råd:)
b77h Skrevet 22. januar 2010 #7 Skrevet 22. januar 2010 god bedring :-) men som de andre sier; babyen tar til seg næringen i kroppen, og du har også lager i kroppen av mye. Men KJEMPEVIKTIG å drikke nok vann/veske, selv om det føles ubehagelig og du føler du har nok. Når en har diare bør en drikke mye mer veske enn man gjør til vanlig. Det som også kan være godt er å blande farris med eplemost, da får du også salter. Og lag smoothie med masse blåbær; blåbær "binder magen".
alse Skrevet 22. januar 2010 #8 Skrevet 22. januar 2010 Jeg hadde omgangssyke og tok ikke engang til meg væske på over et døgn. I tillegg fikk jeg enormt mye vonde kynnere (max 4 min pause mellom i timesvis, var nok all spyinga som satte det igang). Ble bekymra og snakka med sykehuset. De sa at 3-4 døgn uten væske går bra. Gravide har gjerne så mye væske i kroppen at de har litt å gå på. Og - sant nok - nå er jeg i fin form igjen og har mye mindre hovne bein enn før:-) Men jeg vil ikke anbefale omgangssyke som behandling for vann i kroppen...
Tululah82 Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 22. januar 2010 det var godt å høre! tror jeg kan roe meg med at den lille har det bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå