*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Etter omganssyke er magen helt ute å kjøre. Ikke vært på do med nr.2 siden forrige torsdag (da jeg var syk), og det begynner å bli nokså ubehagelig. Spiser melkesyrekapsler, fiber, yoghurt, drikker ikke melk, ikke spist pasta o.l, svisker funker ikke.... Skal kjøpe Duphalac igjen, men syns ikke det hjelper for å løse opp, bare for å holde det i gang. LITT rådvill nå!
Påanigen :) Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 Kanskje litt ekkelt, men det har hjulpet for meg ved slike tilfeller du beskriver. Jeg kjøpte rett og slett klyster på apoteket(!)
26/5-10 Skrevet 22. januar 2010 #3 Skrevet 22. januar 2010 En STOR kopp kaffe og en rask gåtur pleier å være effektivt
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2010 Takk takk, klyster (Klyx) prøvde jeg da jeg var høygravid forrige gang, og det hjalp heller ikke! Det gjorde bare vondt rett og slett, svei som fy. Lurer på om jeg ikke tålte noen av stoffene eller noe.... Og kaffe liker jeg ikke, men gåtur kan jeg prøve i kveld. Hjemme med sykt barn nå
Helverine Skrevet 22. januar 2010 #5 Skrevet 22. januar 2010 Svisker funker, bare du spiser nok......og drikker rikelig med vann i tillegg.
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 22. januar 2010 Hmmm, spiste en hel boks svisker, masse luft og mageknip, men null bæsj, dessverre.
Cajsa Skrevet 22. januar 2010 #7 Skrevet 22. januar 2010 Sist jeg hadde det samme fikk jeg tak i noe som het microlax på apoteket. Det er et miniklyster og gjorde ikke vondt. Hjalp med det samme. Stikk i strid med "bruksanvisningen" tok jeg to på rad, men det vil jeg nok ikke anbefale. Var helt desperat og forstår deg godt. Hadde eventuelt ringt legen. Mulig du er forbi det forebyggende stadiet nå og må ty til sterkere midler.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 22. januar 2010 #8 Skrevet 22. januar 2010 Kaffe og faktisk å spise endel pastiller (feks Läkerol) funker på meg. Ellers anbefaler man svisker, rikelig med væske, frukt og fiberrik mat (ikke så mye bröd av fint mel feks.) og mosjon...
sekke Skrevet 22. januar 2010 #9 Skrevet 22. januar 2010 løpetur,klyx,fyllekule...3 timg som hjelper på meg,men ved fyllekule kommer det andre vondter på kjøpet da.. he he
eeeeek Skrevet 22. januar 2010 #10 Skrevet 22. januar 2010 FRUKTFIBER!!!!! Kjøp terninger på helsekost - ta en hver kveld - garantert virkning!!!! Du kan sikkert ta to dersom alt har stoppet helt opp... Lykke til
ღLiamGulletღmars-10 Skrevet 22. januar 2010 #12 Skrevet 22. januar 2010 Toilax-tabletter!! Funker som bare det:-)
M ♥ ♂-2010 Skrevet 22. januar 2010 #13 Skrevet 22. januar 2010 Spis banan! Jeg spiste en hver dag og er helt frisk i systemet igjen:) *bank i bordet*
jippi82 Skrevet 22. januar 2010 #14 Skrevet 22. januar 2010 Spør på apoteket om du kan ta laxoberal dråper når du er gravid. Det er sterkere enn duphalac. I tillegg må du drikke rikelig med vann og prøve å bevege deg mye! Biola er også bra... Men du har nok gått for lenge til å ha effekt av det...
jippi82 Skrevet 22. januar 2010 #15 Skrevet 22. januar 2010 hmmmm.. nei står i felleskatalogen at bruk under graviditet bør unngås. Jeg ville ha spurt legen...
Brokade Skrevet 22. januar 2010 #16 Skrevet 22. januar 2010 Har slitt m forstoppelse i ca. 10 år.. har følgt legenes råd med å spise mye fiber.. har hatt nulltoleranse for loff ol. Siste året har jeg kuttet ut tunge massive brød med masse fiber og vært mer åpen for loff ol. og nå har jeg nesten ikke problemer med forstoppelse. Maten ble for kompakt og har gjort vondt verre.. legens råd funket ikke. Fant også ut at jeg drikker for lite væske/vann .. dette merket jeg spesiellt da jeg ammet og væskebehovet ble større.. ble helt dehydrert og fikk kraftig forstoppelse... så det beste rådet jeg kan gi er å drikke masse masse vann.. og ikke spise for mye fiber. Tror dette er nøkkelen til god fordøyelse. Mosjon hjelper også. Ellers er jo biola også bra for fordøyelsen.
maysa 1979 ter 3 okt Skrevet 22. januar 2010 #17 Skrevet 22. januar 2010 om man spiser mye fiber og ikke drikker nok væske så gjør det ofte vondt værre...men det er slik at fiber er på en måte som en feiekost i tarmene våre. Frukt og fiber er bra kan kjøpes på helsekost og apotek. maltekstrakt funker også ...er jo det vi gir små barna ...om ikke dette virker sammen med rikelig drikk min1,5 l vann om dagen(farris..saft er også godkjent) med en bra spasertur..... så bør du kontakte legen din
Sjokolademonster Skrevet 22. januar 2010 #18 Skrevet 22. januar 2010 På meg fungerer det å drikke ett glass cola eller pepsi max og spise en activia.. ganske umiddelbar effekt... hehe
Mammatil2iMai -05 og -10 Skrevet 22. januar 2010 #19 Skrevet 22. januar 2010 LAKRIS!! Ei eske med IFA eller Lökerol så blir jeg "løs" i magen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå