Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Nå er vi endelig kommet hjem fra sykehuset. Etter å ha fått svangerskapsforgiftning i dette svangerskapet også ble det bestemt at fødselen skulle settes igang, termin var 26.01. Morgenen den 13.01 fikk jeg gele, og fikk masse murringer og kynnere. Etter seks timer uten at noe egentlig hadde skjdd fikk jeg ny gele. Og når kvelden kom fikk jeg fødestue og fikk dusjet, noe som var veldig deilig etter en lang dag. Så fikk jeg smertestillende for å få sove. Det ble ikke mye søvn den natten, men et par timer ble det. På morgensiden roet det seg veldig i magen. Da åpningen ble sjekket på morgenen hadde jeg fått en halv cm mer i åpning enn da jeg kom inn dagen før, så da hadde jeg 2,5 cm. Kl elve var åpningen 3 cm så de bestemte seg for å ta vannet. Etter dette ble det fart på riene. Pga svangerskapsforgiftningen ville de at jeg skulle ha epidural, noe jeg var veldig glad for selv. Det var fortsatt vondt, og den virket nok bedre på ene siden, men etter de hadde økt dosene noen ganger og jeg fikk sove litt innimellom så ble ting mye bedre. Det var jordmor inne på fødestuen under hele fødselen, bortsett fra en liten periode under vaktskiftet og når hun måtte ut å hente noe. Utover kvelden begynte jeg å få trykketrang, og litt før halv sju hadde jeg full åpning. Men, det skjedde ikke så mye. Jeg trykket og trykket, men han kom ikke. Etter er stund ble det bestemt at de skulle bruke sugekopp. Etter at legen hadde dratt fem - seks ganger kom han endelig ut. Det var utrolig godt å endelig være ferdig. Jeg mistet en del blod og måtte sys litt, og Sokrates hadde veldig vondt i hodet og måtte få smertestillende. Dagen etter ble det tatt prøver som viste at han hadde en infeksjon i kroppen og at han hadde lav blodprosent, så han ble lagt inn på barneavdelingen. Nå er vi endelig hjemme og koser oss veldig! Han var 4100g, 53 cm og 38 rundt hodet.
Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 22. januar 2010 #3 Skrevet 22. januar 2010 Gratulerer,så godt det gikk bra med dere...Gleder meg til det er min tur,er så dritt lei å gå gravid;-) Nyt det og kos dere masse.
camilla gutt 06+gutt10 FØDT:) Skrevet 22. januar 2010 #4 Skrevet 22. januar 2010 Gratulerer så masse!!!! Godt å ha det overstått.
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 22. januar 2010 #5 Skrevet 22. januar 2010 Gratulerer så mye med stor lillegutt ;o) Så godt at alt gikk bra til slutt, nå må dere bare kose dere masse masse ;o)
lykkeligmor til to<3 Skrevet 22. januar 2010 #8 Skrevet 22. januar 2010 gratulerer:O) Godt å høre det går bra med dere begge!!! Er ikke noe moro når det blir litt dramatikk ut av fødsler, og iallfall ikke når bebisen får vondt!! Det river bra i mamma-hjertet når det står på. Masse lykke til og kos dere:O)
Gjest Skrevet 22. januar 2010 #9 Skrevet 22. januar 2010 Gratulerer! Hvordan fant de ut at han hdde vondt i hodet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå