Gå til innhold

Hvilken vogn har dere/skal kjøpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter nr. 2 i april, hadde emmaljunga duo edge til nr 1, den fungerer som barnehage/sovevogn nå. Vil ha en litt nettere vogn til nr. 2. Tenker på Brio happy eller Teutonia et eller annet.

Hvilke vogn har du eller skal kjøpe? Hvorfor? Fornøyd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en Simo kombi til lillemannen våres nu og ska bruke samme vogna til babyen i magen :) Dn e rimelig tung, men perfekt for vinterføret hær oppe ;) Han får sæ en større vogn til å ha i b.hagen, e blidd så lang ;)

Skrevet

Hei. Jeg har også Simo kombivogn. Er veldig fornøyd med den etter nr 1. Litt tung, men det betyr også at den er stabil. det eneste jeg har savnet er å kunne sette kalesjen i forskjellige stillinger, sånn en del andre vogner har, men det overlever jeg.

Skrevet

Jeg har også en Simo Kombi som jeg er kjempe fornøyd med og skal bruke til nestemann også..

Har også en Buggaboo Bee liggende i bilen for de litt mindre ærendene, da Simoen som nevnt litt lenger oppe her er litt tung, men det er jo det som gjør den så stabil og god!

Så det vi skal kjøpe er en Mountain Buggy søskenvogn, da det bare blir 16 mnd mellom guttene vår og kan absolutt ikke se for meg at eldstemann har tenkt til å ta beina fatt noe særlig.. Hehe!

Skrevet

Hei! Først tenkte jeg å kjøpe den samme som du har (emmaljunga duo edge), men jeg har også hørt at den er ganske tung...fikk tips om å kjlpe emmaljunga city cross, den skal være betydelig lettere og vant en test tv2 hjelper deg hadde for barnevogner. Man får kjøpt med både bag og den modellen når barne er litt eldre. Har en del bekjente som har den vogna og de er veldig fornøyde ihvertfall. Jeg tror jeg skal gå for den!

Lykke til med valget :)

Skrevet

Jeg skal kjøpe Simovogn. Synes det er den beste vogna, og har hatt det til de to andre også. :-)

Skrevet

TFK Twist! Skla aldri mere ha en vogn med 4 hjul! Har en GT Safari også som vi er superfornøyde med, håper TFK'en er like super! Synes Emmaljunga vognene er veldig pene og ser komfertable ut, men de er alt for tunge å trille synes nå jeg!

Skrevet

Vi har sett på Emmaljunga Duo Edge og funnet den perfekt for vårt bruk.. Har også hørt at den er litt tung, men det får gå:) City cross fra samme merke er også veldig fin men mye mindre så da blir det ikke den på oss..men vi har vennepar som har begge vognene og er kjempe fornøyd med dem. Ikke lett å lete seg gjennom denne jungelen av vogner, men det viktige for oss er at den har en romslig bag siden vi får vår lille til sommeren og dermed skal ha plass til vognpose og mer klær til vinteren igjen..

Den duo edgen varierer i vekt hva hva slags understell man velger:)Og da blir det en forskjell på noen kg.

Skrevet

Har ikke kjøpt vogn enda.. :) Er første, så er ikke så inni denne vognverdenen enda.. :P Men er blitt helt forelska i emmaljunga duo edge, så det blir nok en sånn en.. :D Den er så utrolig fin.. Og passer til veiene her, og været. Bor litt utenfor en liten by, så trenger ingen lett byvogn..

Skrevet

Blir nok en Mountain Buggy Urban Jungle her. Ikke kjøpt enda, men har tittet i forskjellige butikker og har lest utrolig mye bra om den. Har ikke termin før til sommeren så vi kjøper den til halv pris i Berlin til våren en gang. Så sant garantien er gyldig i Norge da, holder på å undersøke nå.

Skrevet

Har en Bugaboo fra førstemann. Veldig fornøyd, men spørs selvsagt hvilke behov du har. Her var våre kriterier:

1. Enkelt å kjøre i byen (har hjul foran som svinger lett - som en trehjuling)

2. Stabil (har 4 hjul i steden for 3 selv om den har samme funksjon på styring)

3. Lett (bor i leilighet i 2. etg og bærer bagen opp: bugaboo veier totalt 13 kg og var den letteste vi fant)

4. Skulle kunne justere hvilken vei barnet sitter (både mot og med kjøreretning). Litt opptatt av at barna ikke skal bli overstimulert og leste litt om forskning som sa at det var bra for små barn å sitte med ansikt mot mor

5. Enkel å justere sittestilling på (tre hakk på liggegrad)

Det du ikke får i Bugaboo Camelon er: stødig turvogn til marka =O)

Litt slpsete å kjøre om det er mye snø (burde kjøpt egne vinterhjul som låses, men ble bare aldri til det).

Ellers veldig fornøyd! =O)

Skrevet

Jeg har bestillt en emmaljunga mondial duo i creme leather med matchende stelleveske. Tar 2-3 mnd før jeg får den. Kjempegod å trille og er kjempefin å se på. Gleder meg til å ta den i bruk. Minuset er prisen da, men men.

Skrevet

Har ikke kjøpt enda, men tror det blir en Emmaljunga city cross med bag. Veldig fordel at den er lett og kan brukes lenge. Liker også at den har fire skikkelige hjul, for det skal jeg ha.

Skrevet

Åå den er fin:)

Kikket på samme selv men har ikke bestemt meg enda.

Skrevet

Har kjøpt en Simo Kombi vogn på kampanje nå i januar. Greit å spare litt penger der en kan:) Stødig og god vogn som jeg gleder meg til å ta i bruk:)

Skrevet

Er det bare jeg som synes Emmaljunga-vognene er stygge? Og har dårlig kvalitet? Ikke skyt meg, bare sier hva jeg synes. ;)

Skrevet

Hei

vi har en emmaljunga duo edge fra "sist" (han er 3,5 år nå og vi bruker den veldig lite nå, kun på lange turer) og vi er superfornøyd. Vi bor ikke i byen og denne vognen er absolutt PERFEKT for oss. En vinner på vinterføre, den er robust, høy og stabil å trille. Jeg brukte den på tur i skog og mark, asfalt og i all slags vær. Trehjulinger er sikkert fine og flotte i byen og butikker, men det er ikke der vi oppholdt oss mest! Vi har rekkehus, så vi trenger ikke bære den i det hele tatt (for den er jo tung å bære) og vi har stasjonsvogn som den går lett inn i bak. Null problem. Jeg syns den er pen og stilig, og elsker at den er stor. Man må tenke litt på alderen til barnet og årstider. Vi visste vi kom til å ha en 7 mnd gammel gutt om vinteren, og trengte en stor bag, og vi ville ha en god sove-vogn.

Vi har en liten trille vi brukte på kjøpesenter etc, så vi kom oss rundt i trange butikker også!

Skrevet

Grevinnen:) Hva slags understell har dere valgt??

Skrevet

Hei. Jeg valgte classic understell til min mondial pga jeg liker å spasere for å handle, og da blir det litt vel tungt for sportsunderstellet da det synker ned i bakken. Passet også best til den vogna synes jeg.

Skrevet

Vi har en quinny freestyle fra 1mann. Var veldig fornøyd med den og den reddet meg sannsynligvis unna kronisk senebetennelse i skulder-armer siden forhjulet er svingbart og vogna er lett å trille..

Vi bor også på landet, men har asfaltert gangsti "overalt". -Men har nå gått i lysløypa med vogna også med låst forhjul.. aldri tippet heller, selv om det er mange som tror den tipper støtt og stadig!

Skrevet

Jeg har emmaljunga duo vogn fra sist gang, tror den heter smart? en billigere variant av edgen. Er kjempefornøyd med den, den har vert/er knallgod. Bruker den som sportsvogn enda selv om det er sjelden nå:) Skal bli gøy å få bagen på igjen :)

Skrevet

Teutonia Mistral, kombivogn, 2006-modell. Har brukt den til jenta vår, og vært veldig fornöyd, så da blir det den med nestemann også.

Skrevet

Teutonia Spirit S3. Brukte den til sønnen vår og var veldig fornøyd med den. Skal muligens kjøpe Fashion-vogn-kalesje til sportsdelen, idet den ikke er så stor som den vi har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...