lanoforliten Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Og regninger som flommer på. Var og henta posten, der lå det fem regninger og venta på meg.. Veldig moro. Lenge siden lønn også nå!!
Verbena Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 Nei, kontoen har det faktisk helt fint! Alle måndens regninger er betalt også. Så neste gang noe annet enn mat skal ut er 20.februar. Regningskonto det alltid settes inn ekstra penger på er fint i disse tider når strømregningene hopper over taket og andre regninger kommer trillende fortere enn fy!
Fire småtroll Skrevet 22. januar 2010 #3 Skrevet 22. januar 2010 Min personlige "lommepengekonto" er helt tom ja, men felleskontoen som vi bruker til regninger o.l står det en god del penger på.. Der setter vi inn en fast beløp hver måned så vi har alltid til løpende utgifter. Men litt kjedelig å ikke ha noen lommepenger nå som jeg kunne sløst vekk en del på salg da
Ugl@ Skrevet 22. januar 2010 #4 Skrevet 22. januar 2010 Føler ikke at vi har så veldig god råd akkurat nå, men er heldigvis aldri blakke. Veldig flinke til å sette av litt hver mnd på regningekonto til feks veiavgift, har a-konto på strøm, deler opp forsikringene og betaler på dem hver mnd, setter av ekstra til kommunaleavgifter, pluss passer på at det alltid blir enda litt ekstra der i tillegg som buffer i tilfelle uventa utgifter. Men, både flasker skal være pante, fryser og skap være tømt før vi rører en krone der. Så tidligere i uka så brukte vi de siste 400kr på restekontoen til mat helt fram til helga. Rimelige middager og mat ellers og har ikke unna meg ei fille på salget hverken i romjula eller nå på nyåret....kjipt..men man må bare prioritere knallhardt. Og jeg trenger nye klær også egentlig. Begynner å bli endel utvaska endel. Unga har i massevis da, mye fint....viktigst det. De usle kronene jeg hadde lagt av for å kjøpe meg litt nye klær på nyttårsalget måtte jeg faktisk bruke på røntgen, legetimer og smertestillende pga at jeg tryna ned trappa.
mettemor :) Skrevet 22. januar 2010 #5 Skrevet 22. januar 2010 Ikke helt tomt, men ikke langt ifra. Heldigvis får samboer lønn rett over helga, men det er kjedelig å være blakk. Har gått litt for hardt ut over sparing å gå i permisjon med redusert lønn samt en periode med permisjon uten lønn merker jeg. Kjenner jeg blir litt irritert (mest misunnelig...) på alle som svarer på disse spørsmålene med at "neida, vi er så flinke til å sette av..." Får inntrykk av at alle har stålkontroll på økonomien sin her inne. Jeg tjener sånn alminnelig godt, har faste avgifter som alle andre osv. men det er langt fra hver måned jeg har anledning til å sette av ekstra penger på bufferkonto :-(
camilla^ Skrevet 22. januar 2010 #6 Skrevet 22. januar 2010 Det er ganske skrapt på kontoen ja, og jeg som trodde jeg hadde betalt alt denne mnd. Men da kom det inn to nye regninger med forfall før jeg får lønn igjen. Irriterende, men har penger på andre kontier så jeg får betalt de. Og godt barnetrygd og barnebidrag kommer snart, så kanskje jeg slipper å overføre penger for det har jeg ikke lyst til. Men det værste denne mnd er at vi har to barnebursdager.
husmus &2 Skrevet 22. januar 2010 #7 Skrevet 22. januar 2010 Nei, kontoen har det faktisk helt fint med en overraskende INN sum på 50.000. Men, jeg bli dritsur over å få kringkastingsavgiften i posten i går.
Gjest Skrevet 22. januar 2010 #8 Skrevet 22. januar 2010 Jepp fikk ikke lønn denne mnd. Kjipt å ta av sparekontoen for å betale regninger. Får prøve å erstatte det når lønna kommer neste mnd. Ja det med nrk lisensen....... Kan de gå opp i pris så ofte de vil eller? Det er jo ikke mange årene siden det kostet bare 700 kr pr sesong. Begynner å bli mye å betale 2500 kr året bare for å få lov å ha en tv. Ikke bruker jeg nrk heller engang. Det er svært sjelden.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 22. januar 2010 #9 Skrevet 22. januar 2010 Kontoen min er aldri tom......... Regninger kommer sjelden i posten, bare et par i nettbanken!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå