Gå til innhold

Flaut spørsmål,men må få svar,da jeg ikke tørr spørre noen andre..litt langt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vis noen vet da.. Jeg er 21 år, og har hatt cyste en del år, når jeg var hos gynokologen når jeg var rundt 14-15 år fant hun ingen ting. Så jeg gikk ut ifra de smertene jeg har hatt da ikke har vært noen ting. Jeg dro til gynokologen igjen for 9 mnd siden, da fant hun en cyste på 8 cm, og hun sendte avgårde hendvisning til sykehus for at jeg måtte operere den bort.

 

en mnd etter at jeg hadde vært hos gynokologen ble jeg mirakelvis gravid, å jeg å mannen min har ikke brukt noe spesiell prevansjon siden jeg ble sammen med han, han ble jeg sammen med når jeg var 14,uten å bli gravid. aldri.. (vi gikk utifra at han var steril eller meg)

 

når jeg ble 18 ble det slutt mellom oss ca. et år, imellomtiden da har jeg hatt en annen sex partner, (ble ikke gravid da heller)

 

Men når jeg ble ca. 19 fant vi tilbake til hverandre igjen,og nå er jeg gravid med han. Det som plager meg er: er det mulig at den sex partneren jeg hadde for ca 2 år siden, at seden hans har kommet inn i min cyste,og vært der? at når jeg var hos gynokologen at hun "rørte på den" at det kom ut? er det mulig? er det mulig at seden til en mann kan være inne i en cyste på en kvinne i ca. 1 år? også etter det ene året gjøre meg gravid? jeg har hatt vanlig mens ogsånn.

 

Når jeg var 2 mnd på vei, fikk jeg beskjed om å komme til sykehuset for å skjekke cysten,men da hadde den gått ned.. fra 8 cm, til 4 cm..

 

Håper noen har noe tanke rundt dette her. for det plager meg virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du, jeg tror ikke du skal bekymre deg noe for det. Sæden til mannen dør iløpet av 3-4 døgn utenfor pungen, med mindre den treffer egget vårt og blir til bebi. Dette må nok skje før femte dag utenfor mannens pung, husk at også han stadig fornyer sæden, er ikke det samme som ligger der og ruger. Bare vi kvinner som ruger på eggene våre og spytter dem ut en etter en, med mindre de møter en sperm de vil leke med og fester seg til inni oss.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det lettet hjertet mitt litt.. For det er snakk om at jeg har vært sammen med mannen min nå i 2 år istrekk, vi har hatt sex utellig mange ganger, med og uten kondom (mest uten). jeg er 8 mnd på vei nå.

 

Ok, så det er ikke,eller kan ikke være mulig for at sæden fra min tidligere sexpartner, har "levd" inne i min cyste i et år? er vel heller det da at den cysten jeg har hatt,har "sperret" for sæden, siden jeg ikke har blitt gravid før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke optimalt miljø før cædceller å leve utenfor pung i mer en noen få døgn... så du kan nok slappe helt av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cyste på eggstokken kan også gjøre at man har vansker med å bli gravid, så det kan være det som har gjort at du ikke har blitt gravid tidligere. ;-) Når cysten ble fjernet har du nok blitt gravid på naturligvis med mannen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...