Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 Uff har fått lus i hus. Kjøpte lusesjampoen Nix, ser nå at dette ikke er førstevalget til folkehelsen. Har nå på dag tre funnet en levende lus i håret, en ganske liten men levende. Hva skal jeg gjøre nå? tok bare en flaske luseshampo og har ganske tykt og langt hår, trur kanskje det ble litt for lite. Skal jeg ta ny kur nå? eller skal jeg vente til det har gått en uke? kan jeg eventuelt gå over til den anbefalt kuren som anbefales, eller riskikerer jeg og utvikte resistente lus. Uff kjempe deppa her nå, hadde satt stor pris på et svar...
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 Les hva som står på flasken om når du skal gjenta. Vi har ahtt lus i hus og da gjentok vi behandlingen etter en uke. I mellomtiden greide jeg håret HVER eneste dag! Lus er noe dritt, men er man nøye med behandlingen blir en kvitt det! Er forresten anbefalt å bruke midler som inneholder malation, vet ikke hva Nix gjør, men det kan du sjekke.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 Det står gjenta etter en uke, men vil jeg ikke da kunne gå og smitte resten av familen igjen? uff er no dritt da. Takk for svar forresten
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 Svarte deg jo på skravle i går jeg... Og ja, det er stor sjanse for å smitte resten av familien (og andre!), ny kur må tas med en gang, og helst i går.
Gjest sug lut Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 Du overlever, lusa dør, slapp av, men det suger mens det står på. Bare følg bruksanvisningen, du, og så kan du evt ta neste kuren med det andre middelet.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #7 Skrevet 21. januar 2010 Selvfølgelig har jeg sjekka de andre i familen og ny kur skal taes med en gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå