Gå til innhold

Erfaing med BMW X5?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Positive/negativt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare at jeg ønsker meg en.. :)

*drømmesukk*

Skrevet

X5 er en stor og fin bil, men når sant skal sies så passer den bedre til unge på snowboard tur enn som familiebil.

Hvertfall hvis du har mer enn ett barn og gjerne skulle hatt med deg en vogn.

Mannen i huset gikk å kjøpte en 2005 mod, men vi endte opp med å selge den etter fire måneder, da han endelig innså at den var lite brukervennelig med tanke på barneseter til to og barnevogn.

Vi ville gjerne ha etbakovervendt sete til tulla som da var tre år, men sete gjorde dette umulig.

Vi endte opp med en 2008 vw Tiguan og har denne enda :)

Skrevet

Vel vi skal ha 3 barneseter og vogn, he he.

Et i hver str med beltestolen i midten tenkte vi.

Umulig?

Skrevet

Har hatt både x5 og volvo xc90..ville absolutt anbefalt volvo..stor god plass til vogn og bilseter, pluss at du kan gjøre den om til en 7 seter, synes dette er den beste 7 seteren på markedet..flott familie bil som jeg digger...

Skrevet

Ikke mulig, men det blir veldig trangt.

Og når vogna skal være med er det ikke plass til annen bagasje.

Vi hadde bedre plass i passaten enn i x5'n

og med to små trenger man den plassen man har.

Motoreffekten på x5'n var herlig, men det er ikke noe du savner når du var barna i bilen. Den er også meget stiv i pris i forhold til hva du får. Vi kunne kjøpe en tre år nyere bil og likevel spare noen kroner.

Skrevet

Ja det er tanken jeg sitter med også.

Begge bilene er nok knallbiler, men Volvo en liten bit mer barnesete- og vogn-vennlig.

Skrevet

helt topp syns jeg:)

plass til barnevog og hund:) heller ikke noe problem med bakovervendt sete til jenta.

Utrolig god å kjøre!!

Skrevet

Takk.

Men to bakovervendte og en beltestol da???

Skal snart titte på en, vil bare fiske etter erfaringer.

Skrevet

I følge en test i VG for en stund siden så går det ikke tre barneseter i noen av BMW'ene.

Skrevet

Er veldig fine biler, men X5`n har faktisk et veldig lite bagasjerom i forhold til størrelsen på bilen. I tillegg så sliter X5ene at girkassene ryker veldig ofte, så kjøp for guds skyld en med garanti.

Skrevet

Akkurat det med girkassa trengte jeg å høre, det kan bli et trumfkort.

For trumfkortet til mannen mot Volvo XC 90 (som jeg brenner for) er at det kan vistnok er litt tull med styrestanga eller no.... :o)

Skrevet

Ja, er litt tull med styrestagene på XC90ene, med det skjer ikke så ofte og er hvertfall ikke så dyrt som når girkassene på X5ene ryker. Automatkassa på X5ene er nøyaktig de samme som sitter i BMW 3- serien og 5- serien, så det sier seg selv at det blir en stor påkjenning etterhvert.

Og bagasjerommet er etter min erfaring "dobbelt så stort" på XC90en enn i X5en.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...