Trøndermoraღ05ღ10ღ11ღ13ღ14 Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 Blir gal av å finne navn, og termin er om TRE små dager! Vil ha navn klart til Vesla!
Synnøve_Solbakken Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 Heslig etter min mening... Desverre...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 hmm...hadde nok heller gått for f.eks Frøydis da gitt.
Blind Gudinne Skrevet 21. januar 2010 #6 Skrevet 21. januar 2010 He he, det var navnet sitt det tenker jeg. Har du vurdert Ymjør? =D Hva med å heller vente til snuppa kommer og se hva hun ligner på ( håper hun ligner en baby ihvertfall....ha ha). Da vi fikk vesla hadde vi ikke navn klart, men hadde noen alternativer. Gikk noen dager før vi bestemte oss. Lykke til!
Snuppa + Spire Skrevet 21. januar 2010 #7 Skrevet 21. januar 2010 Ja, enig med Kaja... Unn-Hjørdis? Litt bedre? Urd hørtes maskulint ut i mine ører, Hjørdis er ingen slager hos meg...
Den heldige eier av ett barn Skrevet 21. januar 2010 #8 Skrevet 21. januar 2010 Hjørdis er kult, Urd liker jeg ikke.
Bunnies by night Skrevet 21. januar 2010 #9 Skrevet 21. januar 2010 AneMa - nå har du overgått deg selv!! Hahahahahahahahahahaha - nei holder fremdeles en knapp på Ravngunn (som jeg nå er blitt så vant til at jeg ikke hadde hevet et øyenbryn dersom jeg støtte på ei lita Ravngunn).
Monajenten Skrevet 21. januar 2010 #11 Skrevet 21. januar 2010 Du er jo NØDT til å kalle henne for Ravngunn da, det blir jo nesten dib-babyen vår så mye som vi har diskutert navnet hennes:-)
therehag Skrevet 21. januar 2010 #12 Skrevet 21. januar 2010 Jeg er en forkjemper for spesielle navn og det er veeldig få navn jeg sliter litt med. Men jeg har dysleksi og har ikke peiling på hvordan jeg skal uttale det navnet der en gang. Mange som kommer til å slite litt med å vite hvordan de skal si det... Men det viktigste er at dere er fornøyd med navnet, og at dere akspeterer hvis ungen vil bli kalt noe annet. Vi kalte jenta vår Betzy Malén (etter mamma,oldemor osv). men hun kan ta velge å bli kalt bare Malén i ungdomstiden hvis hun vil det, eller bare Betzy.. det er viktig å tenke muligheter slik at alle 3 blir fornøyde:) så jeg hadde kanskje sløyfet - hvis jeg skulle hatt det navnet...
nybegynner07 Skrevet 21. januar 2010 #14 Skrevet 21. januar 2010 Jeg har som nevnt tidligere selv et noe sjeldent navn. Det er ikke bare moro når en vokser opp... Men når det er sagt og med fare for å gjenta meg selv litt for mange ganger. Velg det navnet du liker best. Vi har ikke hatt klart navn med våre to små. Det er fullt mulig å bestemme seg etter at man har møtt den lille. Du finner nok ut av det. Lykke til!!
♡Lena♡Leon♡Ludvik♡ Skrevet 21. januar 2010 #17 Skrevet 21. januar 2010 etter min mening ettGRUSOMT navn, men navnet skjemmer jo ingen sies det:) En venninde av meg skal kalle jenta si : Ea Isabella !
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 21. januar 2010 #18 Skrevet 21. januar 2010 hehe, om jeg syns det er pent? nei, ikke akkurat om jeg synes det er kraft og stil over navnet: JA Jeg likte det, samtidig som jeg ikke likte det. Hørtes nesten mer ut som du var oppgitt over å ikke finne navn, enn at du egentlig hadde tenkt å gå for det navnet der
solita 06 Skrevet 21. januar 2010 #19 Skrevet 21. januar 2010 Åååå var en dame på kveldsnytt i sted som hadde et veldig uvanlig og ganske fint navn- men husker jo ikke! Hun uttalte seg om de dårlige veiene i Norge... Fant det ikke på nett-tv enda, kanskje det ligger der i morgen? Og, det var like uvanlig, men hmm penere enn Urd-Hjørdis. Hjørdis er jo litt kult men...
Ranveig R Skrevet 21. januar 2010 #20 Skrevet 21. januar 2010 Urd ja, Hjørdis nei. Er ikkje glad i dobbeltnavn, og synest eit navn som Urd fortjener å få stå aleine )
Gjest Skrevet 21. januar 2010 #21 Skrevet 21. januar 2010 Har ikke fulgt med på deg, men ser at du har en sønn som heter Bersvend, og forstår at du er ute etter noe annet enn Sofie, Emilie eller Leah. Tøft navn på gutten din Hva med: Gunnlaug Asbjørg Vilrun Heidrun Øydis Børrea
Hønan Agda Skrevet 22. januar 2010 #22 Skrevet 22. januar 2010 Urd passer ikke sammen med Hjørdis. Det harmonerte ikke. Alternativ til Urd er Urda (ja det er et navn). Syns de står godt alene. Hjørdis er lite pent, bedre med Frøydis, Haldis osv, hvis man liker den type navn. Lykke til med fødsel og navnevalg.
Gjest Skrevet 22. januar 2010 #23 Skrevet 22. januar 2010 Hjørdis er et krekselig navn synes jeg;) Høres ut som ei på 74 år. Urd derimot, eller Urda som hun over her nevnet, var ikke SÅ galt:) Uansett, det er dere som skal leve med navnevalget til den lille, så det er jo helt klart deres valg og ingen andres. Håper dere finner et fint navn til henne da:)
Gjest Skrevet 22. januar 2010 #24 Skrevet 22. januar 2010 Jeg kjenner ei lita Urda, og selv om jeg trodde foreldrene tullet da de fortalte hva den lille rosa bylten skulle hete, så synes jeg nå at det er et ganske fint navn. Jeg tenker på en liten søt 3åring med lyse musefletter og verdens herligste latter:) Så jeg stemmer for Urda:)
Lille tripsi Skrevet 22. januar 2010 #25 Skrevet 22. januar 2010 Urd- får det ikke til å klinge som et jentenavn Hva med Una el Une Hjørdis?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå