Gjest Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 Jeg er så utrolig heldig at jeg har to små barn, en på 2 og en på 1 år. De er selvfølgelig verdens skjønneste, og jeg nyter å være mamma. Nå er jeg høygravid med nr 3 og har termin om 23 dager. Gleder meg veldig til å bli trebarnsmamma! Er heldigvis også i fin form og har bare enkelte småplager. Men likevel føler jeg meg så utrolig sliten innimellom! Minsten er hjemme hele tiden, mens toåringen går i barnehage to dager i uken. I tillegg har pappaen en jobb som gjør at han er vekke både om morgenen når barna våkner (gjerne i 6-tiden) og om kvelden ved kveldsmat og legging. Han hjelper heller ikke veldig mye til med barna i løpet av dagen. Så det meste faller på meg, av barnepass, matlaging, støvsuging, klesvask... Kroppen er stor og tung nå på slutten, og selv om det bare blir enda travlere når babyen kommer, så bare gleder jeg meg til å bli ferdig med å være gravid! Er så klar for å få kroppen min tilbake nå. Flere som har det på samme måten?
Gjest Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 Oh yeah! :/ Nå har jo jeg 54 dager igjen og bare et småbarn på 2 med en 10åring i tillegg. Jeg savner veldig nattesøvnen min! Føler meg som en utvasket og oppvridd klut halve dagen før jeg kommer meg litt. Så går det et par timer før jeg bare lengter etter ei god natts søvn . som jeg antagelig må vente lenge på Bortsett fra nattesøvnen har jeg ikke mange plagene jeg heller. Hvertfall ikke så lenge jeg tar hensyn til bekkenet! Ikke støvsuger, tar oppvaskmaskinen osv. Det jeg savner mest nå er å sove på magen og kunne leke uten at magen er i veien. Jeg klarer ikke lengre å henge følge opp lekestativene pga magen, det å plukke opp skistaver eller hjelpe henne opp når hun faller er også noe vanskelig pga magen. For ikke å snakke om hormonene. Å takle tenåringsutbrudd når jeg strengt tatt står på sammenbruddets rand selv *puuh* Noen ganger er jeg ikke engang helt sikker på om jeg ønsker å bli ferdig. Det er på sett og vis ganske greit at babyen er i magen og holder fred der inne i stede for å være her ute og rangle & rote
♥♥Tutta♥♥ Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 Ja, her feiret vi 1 årsdag til jenta vår i går og har 18 dager igjen til termin med lillebror. Gleder oss til å treffe han og til å få kroppen på rett kjør igjen.
Gjest Skrevet 22. januar 2010 #4 Skrevet 22. januar 2010 nyttnick ღ 00/07/10ღ: God beskrivelse med en utvasket og oppvridd klut! God nattesøvn er også noe jeg har savnet de siste 2 1/2 årene... Og jeg kan vel ikke håpe på at det neste året blir særlig bedre. Lurt å ta hensyn til bekkenet hvis du kan, og ikke ta oppvaskmaskinen og støvsuging. Her blir det altfor mye bøying og bæring, men føler ikke at jeg har særlig mye valg. Høres utfordrende ut å takle en tiåring i tillegg til en toåring! Hormonene er jo ikke alltid helt under kontroll, nei... Du må ha lykke til videre! Tutta: Gratulerer med ettåringen! Det er 14 mnd mellom mine to første, men dine to blir jo enda tettere! Lykke til videre fram til termin og med fødsel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå