Gå til innhold

har blødd litt i dag... snart 17 uker og livredd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mistet i uke 8 i sommer, og nå blødde jeg plutselig uten forvarsel litt på ettermiddagen i dag.... hva gjør jeg nå?? Skal til ordinær ul på mandag, men det er jo litt lenge å vente.. vet ikke om fastlegen min kan gjøre noe?? Blir så redd for å miste igjen......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt sikkert fint! jeg har også hatt en liten blødning, ble nervøs og tok en ul men alt var fint. Fikk beskjed om at det var veldig vanlig å blø litt rundt nå fordi livmortappen er så ømfintlig og det sirkulerer så mye blod i den eller noe. Dersom det ikke er mye og det ikke er i kombinasjon med mye smerter kan du trolig slappe helt av:) Men sikkert greit ringe legen imorgen, kanskje du får en ekstra ul? lykke ti:)

Skrevet

Takk for svar... får sikkert ekstra panikk siden jeg opplevde abort i sommer... håper vikelig alt er bra!!!

Skrevet

Heia Sjokolademonster (liker nicket ditt:-))

Jeg blødde litt i uke 17. Det var snakk om rødt/brunt i utfloden, dvs ikke noen stor mengde, men ble også bekymret. Det gikk over og jeg kjente fortsatt liv (har kjent det fra uke 15), så jeg gjorde ikke noe mer med det.

I dag er jeg i uke 19 og har vært ¨på ordinær UL og sett lille gullet vårt. Alt så normalt ut:-) Morkaka var imidlertid ganske langt ned mot livmorhalsen. Jordmora som utførte UL mente at det kunne være årsaken til blødningen.

Hvis du fortsatt blør i morgen ville jeg har ringt fastlegen. Han/hun kan evt henvise deg til nærmeste egnede sted for UL evt sjekke hjertelyden.

Lykke til!

Skrevet

Det går helt sikkert fint. Veldig få svangerskap går galt når man har kommet så langt som du har nå, og veldig mange blør i løpet av svangerskapet uten at det ender i tragedie. Så lenge blødningen avtar eller stopper og du ikke har smerter, er det ikke noe å være redd for, selv om man alltid blir litt stresset når det skjer. Tipper alt går strålende på ultralyd på mandag! :)

Skrevet

Tuen takk for svar jenter!! Begynner å blit litt roligere nå.. det kom jo ikke noe mere..

Skrevet

Hei :)

En sp.abort i uke 8 har ingen innvirkning på senere sv.skap, så d ska du ikke tenke på :))

E d friskt blod eller mer slim/blodig utflod? Har du hatt sex? Evnt vært på do og hadd hard avføring (du har trykka skikkelig hardt) og sprengt et blodkar?

Du ska jo på ul om bare nån daga, men om du virkelig e bekymra kan du jo ringe legen å få dm til å se at livmorhalsen e lukka f.eks ;) evnt høre på hjertelyd osv.

Du ska se at alt e finfin! :) Men skjønne du e bekymra, blod e nåkka man ikke vil se som gravid!

Skrevet

Hei

Ikke vent til mandag, og få ødelagt helgen. Blødning så sent behøver ikke være "det verste", men uansett vil du bekymre deg. Oppsøk legekontoret, de har sikkert et dopplerapparat, så hører du i det minste hjertelyden og kan puste ut..

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...