*nr4isommer* Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 ... synes det høres så skummelt ut. Føler meg som en man ikke har brukt for og synes jo virkelig ikke det er noe gøy å få nye sykemeldinger. Og nå som det er så mye prat om alle som er sykemeldte og at de ødelegger for de som er virkelig syke. Huff!!! jeg har jo bare vært på jobb 2 dager siden jeg ble gravid og er nå i uke 29. Har diabetes 1 og den har vært veldig ukontrolert og langtidsblodsukkeret ligger over normalen. Hadde også veldig mye kvalme i 4 mnd. Bare fire dager etter det forsvant og jeg ville bli enig med legen om evt 50% fikk jeg bekkenløsning. Trenger hjelp for å komme meg opp fra do og opp av sengen. Føler meg jo HELT hjelpesløs:-( Har kynnere HELE tiden bare jeg bøyer meg litt og har vært inne noen ganger med KRAFTIGE kynnere som de registrerte og mente kunne være rier og start på en faretruende prematurfødsel allerede i uke 26. Så jeg er nå sykemeldt og synes tiden går veldig tregt, kunne helst ønske jeg kunne være blandt de heldige friske gravide. Men det er jeg ikke og føler meg dummere og dummere for vær sykemelding jeg kommer fra legen med. Sant skal sies at med de to andre svangerskapene mine har jeg også hatt bekkenløsning og da har jeg måtte gå til behandling 2 til 3 dager i uken i 6 mnd så derfor har jeg innsett at det er det beste for meg å ikke være i jobb og tenke på helsen. Jobber i barnehage med 0-3åringer, mye bøying, påkledning, osvosv. Trenger jo hjelp hjemme til å kle på meg selv...hehe... Føler meg bare så lite værdt og når NAV innkaller til møte også. Føler meg jo som en kriminell, er det virkelig slik det skal være?
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 Er vel dialogmøte du skal på`? Dette blir alle automatisk kalt inn på, ring å hør om det er nødvendig i og med at du er gravid. Kan hende du må ta et møte siden det er noen uker igjen, men tror ikke du trenger å bekymre deg for at du har blitt kalt inn.
Spire nr.2 <3 Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 Kjære deg!! Nei,det er ikke slik det skal være,det høres bare rett&rimelig ut at du selvsagt ikke skal jobbe nå!! NAV kaller automatisk inn til disse møtene,og det er ingenting å være bekymret for,heller kanskje stikk motsatt faktisk ..jeg har selv vært på et slikt møte for lenge siden,og det er ren rutine,hvor man prater om hvorfor en er sykmldt og sjansen for å kunne jobbe i f.eks.en annen bedrift,dersom helsen tillater det!! Jeg kunne skrevet masse til deg nå for at du ikke skal bekymre deg,føle deg som en kriminell osv,men jeg håper du tar poenget mitt her..slapp helt av,ta hensyn til hva kroppen din sier..ingen andre skal fortelle deg hva du skal og ikke skal,og det vil ikke NAV heller gjøre!! God bedring,og fortsatt lykke til videre
Stolt_mamma* Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 Hei:) Jeg har også vært sykmeldt det meste av svangerskapet (er i uke 36 nå), og vet hvor kjipt dette føles. Man ønsker jo å være en del av arbeidslivet/kollegialet så lenge som mulig. Jeg er kjempe misunnerlig på de som orker å jobbe frem til permisjonen starter. Jeg tror du kan ta denne innkalling ganske med ro. Det er nok en formalitet. Jeg har vært gjennom mye av det samme, men slapp samtale fordi arbeidsgiver skrev i oppfølgingsbrevet som ble returnert til NAV (etter så så mange uker sykm) at jeg var gravid og at oppfølging ikke ville være nødvendig. Etter dette har jeg ikke hørt noe mer fra NAV. Nå spørs det jo kanskje litt hva arbeidsgiver skrev i oppfølgingsbrevet til NAV. Det er sjelden NAV tar seg bryet med oppfølgingssamtaler med gravide ( i alle fall her vi bor). Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg i det hele tatt:) Lykke til:)
*nr4isommer* Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 21. januar 2010 tusen tusen takk for forte svar jenter.... ja håper det ordner seg. men føler seg så utstøtt når man er borte så lenge, ble ikke invitert til julebord engan. så føler seg så tilsidesatt. godt vi har værandre her inne...
Gjest Skrevet 21. januar 2010 #6 Skrevet 21. januar 2010 Jeg grudde meg skikkelig til mitt møte. Har også vært sm fra jeg ble gravid omtrent. (Kronisk sykdom her også) Det var ikke noe problem. Arb.giver var med og hun hadde fylt ut en del skjema på forhand. Med hvilke arb.oppgaver jeg har bla. Det ble snakket litt om hvis slik og sann så kunne det jo evt bli gjort slik. Eller at det kunne kanskje være aktuelt med aktiv sm med tiden. Det var bare en masse hvis og om egentlig, sammen med hva det var muligheter for av tilrettelegging. NAV damen spurte om hun fikk sende kopi til legen min og det var helt ok for meg. Var inne på NAV noe senere ifb med noe annet og fikk snakke med samme dama. Da sa hun at legen hadde gitt tilbakemld og at jeg burde høre på henne og ta vare på meg selv først og fremst! Jeg er fremdeles ikke helt sikker på hva legen faktisk skrev, men jeg antar at det gjekk ut på at jeg ikke burde gå tilbake til jobb før permstart. Det går helt fint!
Pirkeanonym Skrevet 22. januar 2010 #7 Skrevet 22. januar 2010 Jeg skjønner deg veldig godt. Jeg har vært sykemeldt siden uke 7 pga ekstrem kvalme, bekkenløsning og diverse andre plager. Jeg snakket med NAV over telefon, de snakket med jobben min og da slapp jeg møte med dem, men jeg grudde meg i en evighet til samtalen med dem, på samme måte som jeg føler det når jeg hver måned må fortelle jobben at jeg er videre sykemeldt. Lykke til på samtalen, det går nok bra. Tenk så deilig når det er over:-)
*nr4isommer* Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 22. januar 2010 tusen takk igjen jenter for oppmuntring:-) god helg:-)
lillenims Skrevet 22. januar 2010 #9 Skrevet 22. januar 2010 Da synes jeg du skal nevne det på møtet også Selv om du ikke kommer tilbake til jobb før permisjonen starter så er det jo akkurat sånne småting en arbeidsgiver lett kan overse. Kan jo være at de selv mener de inviterte alle til julebordet, men at det skjedde ved oppslag på jobb og at du derfor føler at det ikke gjaldt deg osv. Greia med sånne møter er at arbgiver og arbtaker sammen med NAV skal se på om det er tilrettelegging som trengs for at du skal komme tilbake i jobb og for at du skal holde kontakten med arbeidslivet, og selv om det ikke er noe som kan gjøres NÅ så er det ofte greit å få snakket om småtingene likevel, så er dere ferdig med det, og det blir greiere å komme tilbake etter permisjonen. Kanskje dere kommer frem til at du er hjertelig velkommen på fredagskaffen, og at du kan jobbe to timer i uka på sentralbordet før fredagskaffen eller noe i den duren - eller kanskje dere blir enige om at du skal holde deg hjemme til permisjonen er over (Jeg kjenner ikke din situasjon utover det du har skrevet selv, så jeg nevner dette like mye til andre som kalles inn til sånne møter.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå