Monajenten Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 Jeg har fått dilla på smoothie, og vil gjerne høre deres beste oppskrifter. Selv har jeg fått skikkelig dilla på å lage med halvfrosne jordbær og ferskpresset appelsinjuice. Det er vanvittig godt selv om det ikke er søtt. Da bruker jeg en pose med jordbær og heller oppi litt og litt juice til det er passe. Jeg laget nå med bringebær istedenfor jordbær fordi butikken var utsolgt, og det var godt men ikke LIKE godt:-) Ellers laget jeg en hvor jeg brukte - 1 pose (halvfrossen) skogsbærblanding - 1 beger vaniljekesam - Litt eplejuice Vanvittig godt det også, og demper litt av søtsuget med vaniljekesamen.
Blue Lady Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 1 banan 3-4 dl frossne blåbær en god dæsj appelsinjuice et beger vaniljekesam eller tilsvarende mengde vaniljeyoghurt Ungen elesker det! Selv om det er sukker i yoghurt/kesam så får de i seg mye sunne antioksidanter og vitaminer
meg & to små vampyrer Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 Jeg liker ananas på boks oppi, da blir det friskt-søtt. Slager er det da med: ananas på boks frosne jordbær kan ha yoghurt oppi kan ha valnøtter oppi om man skal lure i barna sine litt ekstra fett;) Det er også veldig godt med frosne kirsebær og yoghurt. Om man liker banan er frosne jordbær + banan + biola veldig bra Mango, ananas og jordbær er godt-godt:)
solita 06 Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 Lager oftest av skogsbær, 1 banan og eplejuice. Og litt ananas hvis jeg har i frysen. Til frokost i dag laget jeg av skogsbær, 1 banan, 1/2 eple, bittelitt eplejuice og Blåbær Biola- tror det er det beste mini har fått- han drakk som et uvær og stønnet etter mer! Fryser alltid ned fersk ananas i biter når vi har, klarer aldri spise en hel. Og biter av fersk mango nam nam! Synes skogsbær er godt, og inniller meg at det er ekstra sundt, solbær m.m.
solita 06 Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 Både mango og ananas er fint for trege barnemager :-) Hender jeg har i litt havregryn og hvis den skal være ekstra mettende.
Monajenten Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 21. januar 2010 Havregryn har jeg ikke tenkt på, det var et godt tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå