Gå til innhold

jg begynner å HATE ammingen. har noen noe tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ei lita ei på noen uker...gleda meg veldig til ammingen, for var s kos med nr 1. men dette er ikke noe kos i det hele tatt, så nå gruer jeg meg til hver gang jeg skal amme, og depresjonene kommer snikende...

først er det problemer med å få henne på puppen.,..hendene hennes kommer i munnen hele tiden, og hun hyyyyler hvis jeg holder di fast eller legger henne på en måte så hun ikek får dem i munnen...når hun førstes har fått tak i puppen, så har jeg kjempesmerter...har ingen sår lenger, så er ikek derfor...smertene går over når melka spruter, og da slipper hun taket, og hun får hele ansiktet fullt av melk, og hele meg og alt rundt...så er det samme bråket igjen med å få henne på brystet igjen...og melka kommer så fort at hun trekker seg av og på hele tiden, og alt blir bare søl...så drikker hun for fort og setter fast i halsen og får ikke puste....og slik som dette fortsetter hele ammingen til hun tilslutt sovner!!!

hun legger godt på seg da, så får i seg nok melk, og jeg har masse melk,så jeg vet ikke helt hva som er problemet...hun får ikek skikklig tak i puppen heller, og hun glir ned på tuppen hele tiden, og ofte "knepper" hun brystknoppen. HJELP!!hadde gledet eg sånn til dennne tiden, men nå vil jeg egentlig bare gi opp hele greia, og blir så sint og frustrert både på meg selv og baby...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde også en liten pjokk med viltre hender, som grep tak i brystvorter og det gjorde sykt vondt. Etter tips fra ammepoliklinikk på sykehuset, reivet vi han inn i en flanellsbleie, dvs, pakket han inn som en liten burrito, der bare hodet stakk frem, og armene var pakket inntil kroppen hans.

FØrste gangen synes han dette var svææært merkelig, og tullet seg litt, men etter det, skjønte han at når dette skjedde, da var det puppetid, så da roet han seg helt ned og lå og gapte med munnen mens jeg gjorde puppen fri:)

Før dette hadde vi masete og urolige ammestunder, men etter dette, da roet ting seg helt ned og vi fikk "husfreden"tilbake, og jeg slapp og grine over blødende brystvorter, jeg styrte alt selv.

Vet ikkeom det funker hos deg, men det var det som virket her hos oss (jeg hadde også masse masse masse melk)

lykke til!

Skrevet

Pumpe og gi det på flaske i stedet?

Skrevet

takk for svar=)

skal prøve det "burrito"trikset når hun våkner igjen=)

pumpe er ikke noe alternativ her, for jeg får ikke ut noen ting med den, blir bare stresset av den:P

Skrevet

Har du prøvd brystskjold? Jeg måtte bruke det, jenta mi var HELT HYSTERISK da jeg prøvde å amme henne, men med engang hun fikk prøve med skjold, var det akkurat som om hun fikk bedre tak og roet seg kraftig ned med engang.. Jeg ammer forsatt med skjold, nå er hun 7 mnd gammel:) Hun har hatt jevn vektøkning hele veien, har ikke vært noe problem.. Vet dte kan være litt "fy,fy" blant fagfolk, siden det sies at de får mindre melk, men jeg klippet bare større hull, og det har vært MYE melk som har kommet da jeg fullammet:)

Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...