Gå til innhold

noen leger her? bare et lite og rart spørsmål.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 2,5 er til utredning hos legen ang mage problemer. han har hatt diare og oppkast i tre uker, og legene klør seg bare i hodet. han er henvist videre.

I går kjente jeg at det luktet helt merkelig når han raper, noe han gjør hele tiden akkurat nå. det lukter skikkelig gjær...helt forferdelig. er det noen som har peiling på hva dette kan være? han har ikke spist noe særlig brødmat eller noe som kunne gjære...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han testet for cøliaki?

Hvis ikke så krev det og mens du venter kjøper du en hjemmetest på apoteket.

Skrevet

Lillegutt er på samme vis, dvs han spyr ikke...

-Søk på småbarnsdiare. Kutt drastisk ned på fiber og frukt. Gi han mye fett og proteiner. Om det ikke er det, er det jo verd et forsøk. Mini ble bedre alt etter første døgnet, etter 3 hadde han helt normal avføring, for første gang på 3mnd!

Rapinga, tror jeg rett og slett bare er rap. Pappa'n har det samme :-(

Skrevet

han blei testet for cøliaki for et drøyt år siden, og da var det ikke noe. han har sterk refluks og er så godt som melkefri. stakkars liten...han har det ikke noe godt om dagen =(

Skrevet

Han kan ha gluteninntoleranse selv om han ikke har cøliaki. Om han allerede er testet for cøliaki, tror jeg ikke det skal være noe i veien for å eksperimentere litt selv - så jeg ville forsøkt glutenfri kost en stund. Samt lite sukker, gjær og frukt... Og tatt turen til en biopat - om du har litt troen på alternativt:)

Skrevet

Beklager, men må bare si at det siste du skal gjøre er å eksperimentere med glutenfri kost, da får du aldri stilt diagnosen

Skrevet

Selv om det ikke slo ut på cøliaki for et år siden kan det godt gjøre det nå. Det er ikke slik at en negativ test alltid er en negativ test.

Og ja, IKKE eksprementer med glutenfri kost på egenhånd som det ble foreslått her.

Skrevet

Nei ikke eksperimentere selv. Men tok de gastroskopi på han eller bare blodprøve. For blodprøven er bare 83% nøyaktig. Eller var det 87%. Uansett den er ikke 100%.

Du må ha diagnose for å få stønad, hvis ikke er det et helvette å få igjennom. Jeg har vært gjennom det. 3 år med diskusjoner og avslag, før jeg fikk det. Men det ble jo endel etterbetalt da:-))

Skrevet

Jeg er ikke lege, men sønnen min var syk med omgangssyke i fjor vinter og det varte i nesten 3 uker - riktignok med en frisk periode på 3-4 dager i midten.

I den friske perioden var han 1 dag i barnehagen (ja, etter å ha vært hjemme frisk i minst 48 timer) og ble trolig raskt smittet igjen, kanskje av et annet omgangssykevirus den 2. gangen.

I den siste delen luktet det råttent når han rapte.

Legen mente det trolig var Norovirus - som kan lukte som råttent løv.

Jeg ble syk selv også og jeg også rapte slik ekkel lukt.

Vi ble også sjekket for Giardia, det var det heldigvis ikke. En av symptomene for Giadia er også rap med råtten lukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...