Makko med to små gutter Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 Vi sa på skjema'ne vi fikk av barnehagen når han startet at han kunne bli fraktet i bil. Naivt nok tenkte vi at hvis de frakter de med bil, vil de bli sikret. -En familie svarte nei. De har vært å kjørt maxi taxi en gang, da var det kun denne ungen som satt i sete. De andre 1åringene satt med vanlig bilbelte! Dette var vist lov mente barnehagen siden maxitaxi regnes som buss! - Vi kommer helt klart til å trekke tilbake denne tillatelsen ja. Hvordan gjør deres barnehage det?
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 Der hvor jeg jobber, blir barna bedt med å sende med seter dersom vi skal på biltur. Ville aldri ha satt en 1åring med bilbelte!! Vesla mi på 2 har aldri vært på biltur med sin barnehage, eldste var da han var nesten 3 år, og da sendte jeg med setet hans, ellers hadde de satt han på pute uten rygg.
Gjest Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 Maxitaxi er da vitterlig en bil. Det er det det er reg. som også? Rart at sjaføren godtok det vil jeg si. Bhg hos oss kjører buss. Går det ikke buss drar de ikke. Bortsett fra de gangene hele bhg skal avgårde og de leier seg en buss. Kjenner jeg er glad -enda en gang- for at minsta ikke går i bhg
Makko med to små gutter Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 21. januar 2010 Har sjekket det opp, så lenge bilen er reg. for 8 eller mer regnes den som buss i fht sikring av barn. Da kan ungene i verstefall sikres i 2punkt seler, -lovlig! Har sendt litt sms i kveld med de andre vi kjenner. Vi er iallefall 3 stk som alt nå i kveld har trukket tilbake godkjennelsen om å ha med poden i bil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå