Gå til innhold

Dere som har flere barn og ikke har ammet begge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk dere ned raskere i vekt og magemål når dere ammet eller var det ganske likt??

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ammet jneta mi i 1 år, mens Erik kun ble ammet i 4 mnd av ulike årsaker. Har ikke merket noen forskjell. Går sakte men sikker ned i vekt men det går sakte, akkurat som forrige gang:) Så ingen betydning her.

Skrevet

1. ammet jeg til hun var 4,5 mnd. Jeg gikk greit nok ned i vekt, men hadde også gått opp 35 kg....

2. ammet jeg bare i 5 uker da hun ikke tålte melken min og gikk ned sakte og sikkert.

3. ammet jeg til han var 18mnd og raste ned i vekt. Veier nå 4 kg mindre enn jeg gjorde da jeg ble gravid.

Så kan jo være noe i det, men som 3-barnsmor så må jeg jo si at jeg har et høyere tempo enn jeg hadde med 1-2 barn da;)

Skrevet

Gikk fortere ned i vekt med flaskebarnet faktisk. Aner ikke hvorfor...

Skrevet

Har ikke hatt "flaskebarn" men jeg har noe infernalsk matlyst nå som jeg ammer lillemor, og det er det ikke alle som har hører jeg. Så for meg er det vanskelig å gå ned. I tillegg dropper melkeproduksjonen hvis jeg skjerper inn kostholdet (men spiser sunt) og trener 2 dager på rad. Så ganske irriterende å høre alle si: "du ammer det av deg", hele tida. Nei, ikke jeg.

Skrevet

Har bare ett barn som jeg fullammer. Hun er 3.5 mnd De første par mnd gikk jeg ned et par kg, men det var fordi jeg glemte å spise/ikke fikk like god tid til å tenke over at jeg var sulten. Plutselig fikk jeg ulvehunger og jeg har nå gått opp 3 kg siden da, selv om jeg fortsatt fullammer. Og jeg har ikke spist spes sunt. Uregelmessige lettvinte måltider +masse sjokolade og julemat.

Men vanligvis er jeg veldig glad i å trene, noe jeg ikke har gjort siden jeg ble gravid, så kanskje også derfor at jeg går opp i vekt..?? jeg hadde kanskje gått raskere opp hvis jeg ikke hadde ammet..uten at jeg vet...

Skrevet

Jeg går ikke ned i vekt når jeg ammer.. Virker som kroppen niholder på kaloriene (lav forbrenning?), samtidig som jeg er sulten hele tiden.

Første ammet jeg bare i 3 mnd og alle kiloene fra svangerskapet forsvant med en gang.

Jeg ammet 2-åringen min til hun var 11-12 mnd og de siste 5 kiloene fra svangerskapet slapp ikke taket før etter at jeg sluttet å amme..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...