Gå til innhold

Lavkarbodamer, se hit?

♥En prins og ei prinsesse♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har altså klart å gå ned 15 kg m lavkarbo, det jeg savner og ikke har funnet så mye av er de søte tingene man kan spise. Merker at jeg savner noe søtt men hva???? tips anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte å spise den mørke sjokoladen 70% eller 86%. Kansje ikke så søtt da:-)) Ellers har jeg ikke brukt noe. Er jeg sugen på noe godt å drikke har jeg blandet LITT appelsinjuice i farris. Omtrent som man blander saft. Men bare av og til. Jeg synes nøtter, mandler og sånt stiller søtsuget ganske bra.

Bruker også å steke epler i skiver med mye smør, og spise med pisket kremfløte til. Det er snadder. Men det blir jo heller ikke så ofte desverre i og med at eplene er mye karbo.

Hva med hakkete hasselnøtter og haket mørk sjokolade i pisket krem?

Ellers så tror jeg sukrin er et ok alternativ til søtning. Jeg har ikke prøvd det selv, men de anbefaler det i "mat & helse".

Skrevet

Sukrin er godt!

Jeg spiste cottage cheese med kanel og sukrin eller bær og sukrin. Veldig godt.

Så er det et sjokolademerke som heter Sukkerfritt. Den mørkeste sjokoladen der er det tilnærmet null karbs i.

Skrevet

Tusen takk for et fint svar Myrtel og lille blåbær:-) Jeg tåler ikke nøtter jeg da så da får jeg prøve litt pisket kremfløteog litt mørk sjokolade:-)

Skrevet

får man kjøpt sukrin på matbutikk eller helsekost?

Skrevet

Krem med sjokolade og nøtter virker jo veldig godt :) Jeg prøver å kutte ut karbo. Er ikke så lett da så og si all mat jeg har spist tidligere har inneholdt karbo. Men jeg kan da spise denne kremen uten å legge på meg noe særlig? Er så mye å sette seg inn i :P

Skrevet

Om du har litt karbohydrater å sjonglere med, så kan du prøve noe av dette:

Bær er sunt, og har heller ikke veldig mye karbohydrater i seg, så jeg lager krem med bær i ( ala moltekrem) og søter med flytende søtstoff eller splenda. Om jeg gidder så lager jeg fromasj.

Ostekake på en bunn av hakkede nøtter, smør og splenda og litt kanel, søte ostemassen med flytende søtstoff eller heistad gele.

sukkerfri sjokolade, om du tåler maltitol (?)

Du kan lage marsipan med splenda.

Vafler kan lages slik:

1 boks lettrømme ( seterrømme blir veldig grisete)

30 g speltmel/ hvetemel

3 egg

litt smeltet smør

1/2 ts bakepulver

1/2 ts vaniljesukker

flytende søtstoff

De blir litt tynne og slafsete, og må løftes ut av jernet med litt andakt og følelse, men det er ikke mye karbohydrater i dem, og de er gode!

Skrevet

Sånn som jeg har forstått det så er det ok med masse fett, kropp, hjerne og nervesystem trenger fett. Og det er jo en utrolig lett måte å gå ned i vekt på. Ingen telling av kalorier, og man fråtser i ribbe:-)). Men jo mere fett man spiser jo mindre karber må man unngå hvis man vil ned i vekt. For å blande fett og karber blir BOMBE!! Så man må vel moderere fettet alt ettersom hvor mye karber man kutter ut. Jo mindre karber jo mere fett - jo mere karber jo mindre fett.

Skrevet

Takker for tips :) Er helt i startfasen på dette, så er så utrolig mye å sette seg inn i. Jeg spiser nøtter til mellommåltidene hvertfall. cashew og mandler. og peanøtter med skall.

Yoplait sin dobbel 0, er den fy fy??

Skrevet

Må bare tilføye at det er utrolig hvor oppfinnsom man blir når søtsuget melder seg. Utrolig hva man mikser ihop som tidligere ville vært utenkelig:-))

Jeg har forresten startet siste krampetrenkning for å bli kvitt de 3 siste luksuskiloene i dag. Jula varte lenge her i gården he he:-)). Så er litt tung i hodet her iogmed at det er første dagen. Men det gir seg jo etter 2-3 dager.

Satser på det holder med to strenge uker, før jeg kan lempe litt på krava. Skal ned fra 58 til 55 før jeg er fornøyd. Da passer jeg ALLE dongeribuksene i skapet:-))

Skrevet

Har det vært en måte å få pisket eggedosis stiv på uten sukker så kunne man jo enkelt lage is. kremfløten er jo null problem uten sukker.

Vet ikke hvordan det går?

Jeg kan ikke spise sånn kunstig søtning, for søtsuget mitt går helt bananas når jeg får det. Så suget mit blir helt borte om jeg er totalt uten søtsmak noen dager.

Skrevet

Du kan prøve økosjokolade.no, jeg har nettopp bestillt ting og tang derfra, bla sukrin, skal lage min egen konfekt:)

okosjokolade.no

Skrevet

Klapp på skulderene våres jenter, jihaaaa:-))Flinke er vi:-)

Skrevet

♥♥ M ♥♥

Jeg vet ikke hva den inneholder, så det kan jeg ikke svare på.

Kansje noen andre vet?

Skrevet

Eller er det kanskje slik at man skal holde seg helt uten yoghurter?

Skrevet

Jeg bruker splenda som søtningsstoff, veldig enkelt å måle opp med det.

Lavkarbo.no har masse flotte oppskrifter, har blant annet laget oooopsi rolls med søtstoff og pisket krem og heistad syltetøy til....DET er godt det:- Dumt du er allergisk mot nøtter, for jeg har oppskrift på en nydelig ostekake....dog med nøtter!

Skrevet

250 g malte mandler

125 g smør

2 ss splenda (evt annen søtning tilsvarende 2 ss sukker)

Fordel i kakeform i stek på 150 grader i ca 5 min

2 dl splenda (evt annen søtning tilsvarende 2 dl sukker)

300 g philadelphiaost

5 dråper vaniljeessens

Mix og hell over bunn. Stek på 180 grader i ca 30 min

Rør sammen 1 boks seterrømme med 2-3 ss splenda og noen dråper vaniljeessens. Hell over kaken og stek på 250 grader i ca 7 min.

Jeg har ikke regnet ut hvor mange karber det er i denne, men det er jo litt søtstoff i den da. Jeg har imidlertid spist denne og helt klart vært i ketose! Håper den faller i smak:-)

Skrevet

Eggedosis kan lages uten sukker!

Bare visp eggehvitene stive først og bland inn plommene etterpå :o)

Hvordan tenker du å lage isen da? Har du en god oppskrift?

Skrevet

Jeg pisker krem og moser ferske bringebær, lager en bringebær krem av det, søtet med splenda. Og noen ganger bruker jeg frosne bær som jeg kjører i en blender, og når jeg røre det hardt inn i kremen blir det iskrem :-) Så er det godt å kjøre frosne blåbær i en blender med en skvett usukret juice (bare bittelitt), da får jeg blåbær sorbet :-)

Skrevet

5 egg piskes stive med 125 gram rårørsukker, 5 dl kremfløte piskes. Blandes og fryses i porsjonsbegre. Jeg bruker rårørsukker siden jeg ikke tåler hvitt sukker.

Tenkte å prøve uten sukker hvis jeg fikk det til. Skal jeg da piske hviten og plommene hver for seg? eller skal jeg ha upiskede plommer i stivpisket hvite, for å så vispe videre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...