Gå til innhold

Har jeg ett problem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må gå ned ntoen kilo.. og har holdt på en liten stund. Men nå er jeg redd det bikker. Jeg er liksom stolt av meg selv om jeg legger meg sulten, ikke spiser på kafe sammen med venninner, klarer å spise en kaptein kjeks fremfor tre osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan høres litt sånn ut og du bør få hjelp før det går for langt. Å ha sånne problemer er et helvete.

Skrevet

Prøv å se på konsekvensene av hva du gjør nå, snakk med noen som har hatt spiseforstyrrelse og kan fortelle deg hvordan livet dems er/har vært.

Du har nå muligheten til å stoppe dette, ta kontakt med en ernæringsfysiolog for å legge om til et sunt kosthold.

Skrevet

Jeg vil si det kommer ann på vekten din nå.

Veier du 45-50 kg så har du nok et problem, men veier du 75 + kg er det jo bare bra å være stolt over å klare å gå ned i vekt.

Skrevet

uansett om du trenger å gå ned i vekt eller ei er det ingen som bør gå sultne og ikke spise.man skal spise ofte for å holde forbrenningen igang og vil derfor kunne gå ned mer enn å sulte,men man skal selvsagt spise magert og sundt. utrolig hvor mye man egentelig kan spise når man velger sunde produkter!

Skrevet

Jeg har hold på som du gjør nå, så kjenner meg veldig igjen. De tankene sitter i ennå, men jeg har lært at det er mye bedre å spise lite og ofte. Jeg har ødelagt mye av forbrenningen min med den tankegangen om at det er bra å gå sulten.

Skrevet

Fint og høre at det er bra å være stolt over å klare å gå ned ;o)

Jeg har en BMI på 24 så det er ingen fare... Jeg er 181cm høy og veier nå 78kg. Jeg skal ned til iallefall 68. Jeg er da fortsatt innenfor normalvekt ihht BMI.

HI

Skrevet

Kjære HI.

For mange år siden, "slanka" jeg meg på den måten. Spiste altfor lite, og var i aktivitet, så vekta rasa ned 15 kilo på en, to ,tre. Men nå, 8 år etter, er forbrenninga mi fremdeles på bærtur. Og siden jeg la meg til noen ganske småspiste vaner, har jeg slitt som en makk siden. Jeg eier ikke matlyst når jeg må spise hele tiden, men slutter jeg å spise nå/spiser lite, så legger jeg på meg. Så med mindre du har lyst å ødelegge kroppen din på langvarig basis, hadde jeg lagt om vanene mine med én gang. For å holde vekta må jeg slite meg igjennom hver dag å trø i meg mat..Bare å holde 3 måltider til dagen holder på å ta knekken på meg snart. Er så drittlei. Ironisk nok, så er jeg nå 25 kg overvektig. Klarer ikke spise, altså klarer jeg ikke gå ned. Kroppen går rett i sparemodus når jeg får i meg for lite mat.

Spis masse, SUNN mat istedenfor!!!! Tenk på kroppen din! Alle organene dine fungerer dårligere og dårligere desto mer de må jobbe på "ingenting".

Da er det bedre å ta en sånn shake-kur, så får du i det minste i deg alle vitaminene og mineralene kroppen trenger.

Skrevet

Det er jo klart at kroppen reagerer når jeg ikke spiser like mye som før. Er man vant til å småspise heeele tiden så er det klart kroppen reagerer med sultfølelse når den kun får 1500kcal om dagen.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...