Gå til innhold

Urinveisinfeksjon


anit3103

Anbefalte innlegg

Noen fler der ute som har problemer med urinveisinfeksjon i svangerskapet? Har hatt det to ganger i svangerskapet. Ene gangen uke 12, og andre gang nå i uke 23 som jeg har problemer med å bli kvitt. Enda jeg har gått på selexid nå i 10 dager:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heldigvis ikke vært plaget med den i svangerskapet, men har hatt det hyppig de 6 siste årene. Jeg har på det verste tatt 4 forskjellige kurer før det til slutt har forsvunnet. Jeg råder deg til å drikke mye og tisse ofte i tillegg til kuren du går på. Men ikke drikker med sukker i.

Håper du snart blir frisk, goood bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei:) takk for rådet... de har funnet ut at jeg er resistent mot selexid. så har begynt på en annen type antibiotika. Da blir det forhåpentligvis borte snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig plaget med dette. Har hatt to antibiotikakurer tidligere i svangerskapet (er nå i uke 25), og akkurat nå går jeg også på 10 dagers Selexid kur fordi jeg hadde en begynnende nyrebekkenbetennelse. Håper å ta knekken på det nå, skal tilbake på kontroll på onsdag. Det er superfrustrerende å ikke bli kvitt det, men får veldig god oppfølging fra legen min, så føler meg ikke noe utrygg. Hun sa at hvis prøvene ikke var på OK etter 10 dager på Selexid, ville hun sende meg videre til KK. Kjipt hvis det skjer, men problemene blir hvertfall tatt tak i. :)

 

Ha tett kontakt med legen din, og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare hatt den en gang (aldri før jeg ble gravid). Hjalp ikke med selexid for meg heller, så jeg fikk noe annet som tok knekken på det - så jeg anbefaler å prøve noe annet. Synes også 10 dager er lenge å gå hvis medisinen ikke funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble satt på noe som heter amoxcillin 500mg i 3 dager. fikk beskjed om at selexiden "drepte" ikke de bakteriene jeg hadde.Dette ser ut til og ha hjulpet;) var ferdig med kuren i går. Har time hos lege i morgen:) så håper dette er borte. Det kjennes hvertfall sånn ut:D Håper det ordner seg for deg også:) lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...