Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 Er 50% sykmeldt pga rygg og bekken. Har en veldig tung jobb, som egentlig ikke egner seg for gravide (ikke hvis man har bekkenplager) Går hele dagen, løfter tungt og mye bøying. Jobber bare 4 timer om dagen. Ikke mulig tilrettelegging. Har så utrolig vondt når jeg kommer hjem, alt husarbeid må sambo ta. Og leking med sønnen vår må foregå i sofaen. Fysioterapeuten sa at fortsetter jeg så blir jeg trolig bare verre med tiden. Er bare 29 uker på vei, og det å være hjemme da frem til fødselen vil bli laaange dager. Hadde du sykmeldt deg 100%, eller hadde du ville fortsatt?
Mamma med to trollunger Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 Jeg ville sykemeldt meg 100% Tenk på at hvis du presser deg for mye nå, kan problemene fortsette også etter fødsel. Og det er vel ikke ønskelig? Må tenke over hva som er det beste for deg og babyen i magen. Jeg er selv i uke 29 og har i dag blitt sykemeldt 50%. Men om jobben likevel blir for krevende, kommer jeg til å sykemelde meg 100% ganske fort, for jeg har ikke tenkt å slite med bekkenproblemer etter fødsel. Har du ikke en gammel hobby som du kan ta opp igjen? Så blir ikke dagene så lange. Maling, lesing, strikke babyklær?
Gjest Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 Jeg ville ikke ha fortsatt å løfte og gå hele dagen. Kvalifiserer du ikke for svangerskapspenger, når jobben er så fysisk og arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 Joda, får 50% svangerskapspenger nå. Jeg tenkte jeg sku prøve ut uken også ringe legen på mandag evt. Synes bare det er vemmelig å bli 100% sykmeldt. Det er 2 andre på jobben som fint klarte å jobbe ut sv-skapet, og det da at jeg ikke klarer det blir så "rart" da (vet ikke helt hva det er, bryr meg nok for mye hva andre kan mene)
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 Du må ta hensyn til den lille i magen og til den lille du allerede har. Tror de begge ønsker en mamma som fungerer. Ikke en som bare klarer å sitte i sofaen. Ikke bry deg om det du tror alle andre måtte tenke. Tror det går mest på deg selv og ikke de du jobber med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå