Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 går det greit økonomisk? Har dere store boutgifter? Det ligger an til brudd her i gården, men jeg er redd for å ikke klare meg økonomisk. Barna mine er 3 år og 6 mnd, og for deres skyld har jeg sååå lyst til å beholde leiligheten vår selv (far kan uansett ikke beholde den). Jeg har netto lønn på 18500 per måneden (skatteklasse 1), og har boutgifter på 13500 (lån +husleie, bor i borettslag. På de hardeste vintermånedene er strømregningen på 1000 kr. Utgjør bytte av skatteklasse mye netto per måned? Enn stønad til barnetilsyn? Bidrag kan jeg sikkert bare glemme, barnefar har allerede namsmannen på nakken med andre trekk (ja, dette er en av grunnene til at jeg vil ut av dette). Faen, skulle vunnet i lotto eller noe... På forhånd takk til de som svarer
Agehya Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 Skatteklasse 2 utgjør ikke mer enn ca 1000 kr i mnd. Du kan søke om bostøtte, redusert OS og støtte til barnehage. Ellers får du vel minstebidrag som er under 2000 kr i mnd. Jeg har 4500 i husleie, og glad jeg ikke må ut med mer. Her er bostøttekalkulatoren: http://www.lbf.no/include/default_template.asp?Table=Article&Key=12484
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 Takk for svar Her i området er en husleie på 4500 forbeholdt hybler, må opp i ca 7000-8000 for en 3-roms leilighet... Når jeg skrev inntekten min, glemte jeg jo å regne med skattefradraget pga lånet på leiligheten, har ikke endret på skattetrekket mitt siden vi kjøpte leiligheten i juli. Det blir vel noen kroner spart der også, tenker jeg. I følge bostøttekalkulatoren kvalifiserer jeg ikke til å få noe derfra... Skjønner godt du er glad for å ha såpass lav husleie, det hadde jeg også vært Hi
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 Jeg er alene med 2 barn. Har akkurat begynt å jobbe, men hadde full os, en ekstra barnetrygd + hjelpestønad sats 2 for lillebror 2150 kr/mnd. Vi bor på landet, jeg har ikke fått bidrag (foreløpig). Da klarte vi oss greit. Hadde ikke råd til noe ekstra, men heller ikke problemer med å betale regninger. Måtte nok hatt det lille ekstra for å klare en høyere leiepris + dyrere bhg. (Veldig billig bhg her) Men du får jo sånn forskuddsbidrag som er ca 1000 kr pr barn. Det hjelper jo på det også. Og det som allerede er blitt nevnt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå