Gå til innhold

Har dere begynt å få noen tegn på at fødselen nærmer seg?


Jente+Oktoberbarn

Anbefalte innlegg

Noen som har begynt å kjenne at ting skjer i kroppen? Har begynt å få en del små tegn, men ikke noen helt klare tegn enda da :)

 

Jeg har veldig vondt i lårene og rompa, mensmurringer nederst i magen, nedpress når jeg går og en del kynnere. Magen har også sunket nå, ble plutselig så "liten" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt ålreight å se hva som er tegnene til at fødselen er rundt hjørnet. For jeg har ikke født før, så moro å se hva tegnene er..

Nedpress har jeg hatt i nesten en mnd nå, kynnere har jeg så fort jeg anstrenger meg, menssmerter har jeg hatt de siste to dagene på kvelden, og vondt bak i korsryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en del vondt i hoftene, rumpa og nedover i bena, modningsrier (kynnere med menstruasjonssmerter i rygg og mage), og litt nedpress. Føler magen skal synke litt til, så ser ikke for meg at det skjer noe med det første. Har menstermin i dag og ul termin 1. februar, så er ganske utålmodig... Venter fremdeles på slimproppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en del menssmurringer og sterke kynnere. Nedpress har jeg også hatt de siste dagene og magen har synket. Sitter her med begynnende kynnere igjen, merker det veldig i korsryggen og det stråler nedover beina, og i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt små blødninger med helt mørkt blod.. kynnere og vondt i ryggen og ned over lårene..

har termin 17 februar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok jeg har det som kalles maserier innimellom. En god del vondere enn kynnerne og sitter langt nede i magen, bekkenet og nedover lårene. Må stoppe opp og vente til de har gitt seg når de kommer. Au! Heldigvis varer de ikke så lenge i gangen, og gjør vel sin nytte i forhold til modning:O) Også nedpress da, noen ganger kjennes det ut som hodet til lillemann er mellom lårene!! Men termin 20. februar, så må vel smøre meg med tålmodighet en stund enda... Hadde ikke hatt noe imot om han kom om en to ukers tid da:O) dream on...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har en del kynnere og nedpress, men magen har ikke sunket så mye dessverre... må si jeg er veldig klar nå. Termin 9 februar. Håper det skjer noe før den tid.

 

Lykke til alle sammen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 20 feb. men har ingentegn til fødsel what so ever, ikke en gang kynnere:(

 

så regner igrunnen med at jeg kommer til å gå en del over tida:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har termin 15 februar og har endel kynnere, men har hat det lenge.

Hadde en del stikking i underlivet de siste 2 uker, og fikk nå beskjed om at hodet er festet.

Etter at jeg begynte med modningsakupunktur, har jeg fått litt menssmerter i ryggen om kvelden, som visstnok er tegn på at ting begynner å modnes.

Syns det er positivt og liker at kroppen begynner å vise at den forbereder seg å fødsel(og smerte..).

Utrolig deilig med permisjon, så man kan sove litt på dagen også, for sover så dårlig om natten!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er det ikke spennende jenter:)

Kjenner meg igjen når jeg leser her..har vondt i rumpa,lårene og har masse kynnere..

litt dårlig i magen og nedtrykk i bekkenet..4 dg til mens termin og 15 dg til ul termin..:)

Blir spennende å se..har gått over 20 dg me min første gutt og 13 med jenta mi..håper eg slipper overtid denne gang!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en liten blødning i går formiddag. Trodde umiddelbart at det var slimproppen (hadde sex med samboer natten før). Men er nå litt usikker. Er bare 5 dager til termin, så er stor sannsynlighet for at det var deler av den, men har ikke merket noe mer siden det. Fikk skikkelig opptur, men nå er jeg så fryktelig utålmodig! Vet det kan gå litt tid enda, men håpet så fælt at det skulle skje noe i løpet av gårsdagen eller natten. Men den gang ei..

 

Magen har sunket veldig siste dagene, og har mye nedpress og vondt i symfysen - er nok ikke så lenge igjen. Får smøre meg med tålmodighet enn så lenge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse nedpress, føler hun snart faller ut.. :P Har en del harde kynnere og slimproppen har nok gått, i allefall deler av den. Vondt nederst i ryggen..I natt sitter jeg her med en overaktiv jente i magen, tror jeg dør....... (gjør vondt innimellom) Bare 13 dager igjen til termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har termin i morgen, men nå er det "endelig" i gang. Har hatt rier siden 4.30 i morges. De kommer ca hver halvtime, og er ikke uutholdelige vonde. Det vil nok forandre seg etter hvert, men foreløpig går det veldig fint. Er veldig snodig å være så nærmt som nå. Mest sannsynlig er vi blitt foreldre innen morgendagen hvertfall.

 

Lykke til alle sammen! Kryss fingrene for meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin i dag, og fremdeles ingen tegn på at det er noen fødsel som nærmer seg...... Men men, hun kommer vel til slutt ;) Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Lott'n:)

En ting jeg lurte litt på..har du hatt andre tegn på at fødselen har startet?For her sitter jeg med konstante sammentrekninger og nedpress,greier ikke sitte rolig eller noe.Kjenner ut som skikkelige menssmerter som kommer å holder noen minutter og så slipper de igjen.Har hatt de i noen timer allerede,men føler ikke for å ringe opp på føden ennå da jeg føler jeg har mast nok på de i det siste.Men jeg har ikke hatt noen vannavgang eller blødninger ennå,så jeg begynner å lure hva som skjer.Har ennå tre-fire uker igjen,men ble sykemeldt 100% pga fare for for tidlig fødsel og mormunnen var modnet og hadde sprik.Derfor lurer jeg på om det er noen andre som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Lott´n:)

 

Til anonym kl 18.10; Høres ut som rier evt "bare" maserier. Jeg hadde også veldig menssmerter rett før riene kom for fult sist. Men var ikke i tvil når de virkelige riene kom....veldig intense smerter i ca 1 minutt, så nærmest smertefri imellom. Slik var det for meg hvertfall! Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Marie:)

Sitter her fortsatt med smertene og sammentrekingene,begynner å bli skikkelig sliten i hele kroppen av det hele og lurer på hvor lenge jeg skal vente med å evt ringe på føden å høre med de.Tenkte kanskje å vente litt for å se om det ble bedre eller verre,men kjenner at jeg begynner å få nok nå.Stikkningene og mensmertene har jeg kjent før,men ikke så mye som nå.

Må innrømme jeg håper fødselen er igang nå siden jeg er så lei av ubehaget og føler det er mer slitsomt enn kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...