Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på dette med sykehus og fødeplass.

Jeg er nå i uke 28 og førstegangs. Har kun hatt en time hos jordmor og hun kunne ikke være behjelpelig med dette med valg av sykehus (jeg bor midt mellom to sykehus) og fødeplass.

Så jeg har fått beskjed av jordmor om at det må jeg ordne med selv, men vet ikke helt hvordan jeg går frem for å gjøre det.

Har sendt mail til sykehuset jeg har valgt (sendte for 2 uker siden), men har fortsatt ikke fått noe svar...

Det er vel ikke slik at man bare kan dukke opp?

Hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring dit og hør om de har mottatt brevet ditt. Jeg sendte mail, og fikk svar et par dager senere.

Skrevet

Tenkte å ringe i morgen.

Er det noe mer jeg må gjøre?

Skal de ha kopi av helsekortet, vite blodtype, må man innskrives el?

(jordmor er svært lite behjelpelig da jeg har valgt et annet sykehus, pga. av familie, enn det hun mener jeg burde velge)

Skrevet

Går du til fastlege også? Han/hun kan hjelpe deg iallefall.

Skrevet

Jeg skrev personlige data samt forventet termin i mailen. Fikk svar om at jeg fikk fødeplass der, samt innkalling til ordinær ultralyd. Blodtype og screening tok jeg hos fastlegen, og fikk tilsendt svarene i posten. De har jeg bare liggende sammen med helsekortet mitt.

Forrige gang sendte fastlegen min inn søknad om fødeplass. Dette er vel egentlig det vanligste tror jeg. Fikk tips her inne om at jeg kunne søke selv via mail :)

Skrevet

Jeg har vært på ordinær ul, men de så ikke på helsekortet mitt da. Og jeg vet ikke hva fastlegen har sendt eller ikke sendt. Han er sykemeldt på ubestemt tid pga. hjertetrøbbel:(

Takk for svar og så får jeg ringe dem i morgen å høre om de har fått mailen min.

Har så lite lyst til å plutselig bare dukke opp....

Skrevet

Har for tiden ingen fastlege da han er sykemeldt på ubestemt tid... Men jeg får ta kontakt med sykehuset og høre hva jeg må gjøre.

Uff, synes det er litt leit å få så lite info og hjelp av jordmor om dette:( Og så bor jeg 1time fra sykehus og har lyst til å være godt forberedt.

Men det er kanskje vanlig at man ordner slike ting selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...