Gå til innhold

Har ikke kynnere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen har det slik som jeg? Føler ikke jeg har hatt noen kynnere. Har det jo sikkert, men legger ikke spesielt merke til det. Nå er jeg i uke 38, og jeg kjenner fortsatt ikke noe til de. Verken når jeg går raske turer, tar bringebærkapsler, sex eller noe.. Noe som også har det slik?

Tror dere jeg vil oppleve det siden, eller bare gå rett over i rier? Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg merker heller ikke at jeg har kynnere (uke 33), men vet jeg får det noen ganger. Legger merke til det når jeg får orgasme, *fnise*. Magen blir hard, men jeg får ikke noe ubehag av noe slag.

Jeg vet ikke om vi som ikke har merkbare kynnere opplever det siden eller om vi rett og slett hopper over den delen og går over til rier istedet når tiden er inne for det. Lurer også på om noen har erfaring med det.....

Skrevet

Jeg har 13 dager igjen til termin i dag og har heller ingen kynnere.

Har ikke kjent noe hittil i svangerskapet.

JM mente at de nok er der bare at jeg ikke merker de.

Veldig klar for fødsel nå, begynner å bli lei av å vente.

Heldigvis så har hodet omsider festet seg.

Jeg tar også bringebærkapsler.

Skrevet

Etter hva jeg har hørt så har alle kynnere (sammentrekninger i livmoren), men det er helt inviduelt om man kjenner de eller ikke.

Bare vær glad for at dere ikke har hatt det. Til tross for at det ikke skal gjøre vondt, så er det fryktelig ubehagelig!

Skrevet

Ja, det sa jordmora til meg også. At jeg trolig har de, bare ikke legger merke til de.

Hehe, du har nok rett Tricia, skal nok være bare glade for at vi ikke har de :) Men man blir liksom litt bekymra eller føler man mangler noe, når alle prater så mye om de.

Ja, her har hode også festa seg, og jeg føler meg rimelig klar for å få lillegutt i armene. Har begynt med en masse kjerringråd, men merker ingenting. Så, kan jo hende han vil holde seg inne litt til..

Har hatt litt vondt i korsryggen fra i går. Kan det ha noe å si?

Skrevet

jeg har heller ikke kjent kynnere i svangerskapet, og jeg er 3 dager på overtid.. men husk alle har forskjellige svangerskap, og enkelte kjenner ikke noe før fødslen er godt i gang :)

vi skal være glad vi ikke kjenner kynnere , for mange som sliter med vonde kynnere ,men de er der faktisk hele svangerskapet. er sammentrekninger i livmoren.. samme som når man har mens, noen har ikke mensen smerter mens andre må ha sterke smertestillende for å komme seg gjennom mensen... ingen er like:)

Skrevet

vi kan vel bare konstantere med at vi er heldige :)

lykke til christina88, håper noe skjer snart :)

Skrevet

Første gang hadde jeg ikke en eneste kynner, det første jeg kjente var ei rie 37,5 time før jentungen kom:-)

Denne gangen derimot:-o Ohoi, massemasse kynnere som er vonde! Møkk!

Skrevet

Sugarbells<3J08<3April2010<3:

Da kan vel du skrive under på at vi bare er heldige som slipper unna de :P

Håper jeg hopper rett i rier jeg også. Så spent på hvordan det vil sette i gang. Men kynnerne skal vel hjelpe til på modningen. Vil det ha noen å si for nån man føder? At dersom du har kynnere vil du bli moden tidligere? Når fikk du dattera di? :)

Skrevet

Jeg kjente ingen kynnerer i de to første sv skapene... hadde ikke lange fødsler heller, så kroppen har vel modnet likevel

Skrevet

Første gang hadde jeg ingen kynnere og det første jeg merket var at riene var igang 22 timer før jeg fødte. Men det var vel et par måneder før fødselen at vi var på sykehuset på besøk og da meldte jeg meg frivillig til å teste CTG'en. Selv om jeg ikke merket det selv så registrerte CTG'en en liten sammendragning, så dere har dem sikkert, men uten at dere merker dem. Det er jo helt fint og betyr ikke at fødselen tar lengre tid - det tar jo uansett en god stund første gangen.

Nå - andre gangen - har jeg derimot hatt kynnere daglig ihvertfall fra ca 2 1/2 mnd igjen, og det er helt vanlig at man har mer av det andre gangen sier jordmor. Heldigvis er de ikke kjempevonde, men klart merkbare.

Skrevet

Kynnere skal ikke ha noe å si på modninga... (tror jeg). Jeg fikk 5 dager over termin:-) Men kanskje det er derfor mange 2.gangs har lettere og raskere fødsler, pga av flere kynnere? Bare et forslag, og et håp;-)

Ja, dere kan være glade dere slipper unna:-))

Skrevet

Jeg har født to ganger og har ikke kjenskap til kynnere.

Husker at når jeg gikk med nr 1 så gikk jeg en sabla bratt bakke hver dag i ferien og da strammet magen seg sånn at jeg ikke klarte å lange ut og desuten måtte tisse. Da måtte jeg stoppe noen strakser før jeg gikk videre

Det var antakelig kynnere. uten at jeg egentlig merket det

Nr 1 brukte jeg 6 timer på fra første antydning til rie. Jeg gikk fra 3 til 10 cm på drøye 2 timer.

Med nr 2 så ble det styrtfødsel på 45 min

Så om dere ikke kjenner noen kynnere kan det likevel gå fort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...