Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 To barn fra før og aldri sett en dråpe blod under noen svangerskap. Ingen SA. Hva skjer? Kan dette gå bra da? Snakket med legevakten og de sier at så lenge jeg ikke har sterke magesmerter går dette som regel bra. Kunne bare komme om jeg var veldig bekymret. Bekymret - ja det kan du trygt si at jeg har blitt de siste timene. Noen med erfaring?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 Har hatt småblødninger med begge mine barn og i dag er de 5 og 3 år, så det trenger ikke å være noe.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 Skal man bare jobbe like fult som før eller ta det med ro? Fikk du ultralyd for å se hva årsaken evt. kan være?
Ranveig R Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 Eg hadde ein liten blødning i veke 10. Hadde barn frå før og hadde ikkje opplevd blødning før. Var hos fastlegen min som henviste til ul, og der såg vi eit sprell levande foster. No er jenta drøyt to år, så det kan heilt klart gå bra )
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 De gangene jeg har opplevd MA, har det kommet noen få dråper med brunt blod, og friskt blod noen dager senere. Men da opplevde jeg også at symtomene forsvant et par uker før, uten at jeg ville innrømme det for meg selv. Jeg hadde altså en anelse om at det var gått galt. Når det er sagt, så tror jeg det er mye vanligere at man blør litt uten at det er noe galt! Har hørt at det oppstår småblødninger av et eller annet slag i 50% av alle svangerskap. Som regel er det jo helt ufarlig. Men jeg synes det er fryktelig om man skal gå rundt og bekymre seg unødig, det er jo heller ikke bra, og slett ikke nødvendig! Jeg ville insistert på en UL. Siden de har sagt du kunne komme om du er bekymret, og du sier du er det, så synes jeg du skal ta deg en tur. Tenk så deilig å kunne roe nervene og slappe helt av når du får bekreftet at alt er ok! Lykke til, husk å oppdatere oss:)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #7 Skrevet 22. januar 2010 Ultralyd i dag viste ingen tegn til liv eller normal lengdevekst. Fikk tabletter. Nå må jeg bare tenke fremover...
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #8 Skrevet 22. januar 2010 Uff da. Det var triste nyheter. Det var det som skjedde med meg også for halvannen uke siden, men jeg klamret meg til håpet siden det er mange som blør i svangerskapet. Men når jeg har blødd har det kun betydd en ting, nemlig at det har gått galt. Jeg håper at du klarer å se fremover, slik du sier, og at du får tenke på at det i 80% av slike tilfeller er misdannelser som gjør at det ikke er forenelig med liv. Det er bra at du har barn fra før også. Sånn føler i hvertfall jeg det. Ikke gi opp håpet, for neste gang går det sikkert bra. Klem,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå